• Anonym

Ont i halsen varje gång jag tränar

De senaste månaderna har jag fått ont i halsen varenda gång jag tränat. Var riktigt förkyld i november och sedan dess har det här fortsatt. När jag tränat får jag ont i halsen och känner mig fruktansvärt hängig. Måste lägga mig supertidigt och kroppen värker. Gör uppehåll från träning några dagar, men det verkar aldrig bli bättre. Vad är det för fel? Vad kan man göra?

• Svar på tråden Ont i halsen varje gång jag tränar
  • Anonym

så får jag också alltid, undrar också varför?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-04 23:11:51 följande:
    så får jag också alltid, undrar också varför?
    Har du haft så länge?
  • Anonym

svårt att säga, men jag får mest så på vintern iallafall. tror jag haft så i några år men kanske längre. själv då?

• Anonym

Trodde att det var jag som skrivit tråden

Fick halsfluss i våras och efter det är det kört.... så fort jag kommer igång med träning så kommer halsont och hängighet som håller i sig några dagar till en vecka. Så börjar jag träna igen och som ett brev på posten kommer det halsonda. Jag fattar inte varför. 
    Några månader över sommaren hade jag bara lite ont i halsen och fortsatte att träna ändå men så fort det blev kallare och mörkare så blev jag snarare sjuk av att träna.
    Hoppas att någon hittar till denna tråd som kan förklara detta... 

• Anonym

Bara senaste månaderna och nu blir jag verkligen som att jag är sjuk efteråt. Jätteskumt.

• Malte10

Jag med, blir så less på att aldrig kunna köra igång ordentligt.

• Anonym

Oj, vi verkar vara många med det här problemet. Hoppas det finns nån med svar också.

• Anonym (anonym)

Var jag som skrev två första kommentarerna. Jag får egentligen ont i halsen av att vara ute när det är kallt, typ halsbränna. Undrar om det är för att man kanske bär på något virus. Känns ju ofta som man kan vara lite småsjuk men att det inte bryter ut just under vintern. Sen om man anstränger sig så bryter det kanske ut? Fast nu spekulerar jag bara.. Skulle va bra om någon visste. Trodde jag var den enda som fick så..

Kanske det kan ha att göra med något man äter? Fast nej då borde det ju inte bara vara under det kalla halvåret. Tror det har att göra med något att man blir sjuk av ansträngningen..

• Anonym (anonym)

Vad för ämne får man från solen? Är det d-vitamin? eller B? dålig koll, men tänkte om det är någon slags vitaminbrist kanske som gör att man blir lättare sjuk när man tränar under vinterhalvåret. Kanske man skulle behöva något kosttillskott/vitaminer eller liknande..

Svar på tråden Ont i halsen varje gång jag tränar