• crazy hannah

Diarré i flera veckor, vad är det för fel på mig

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:11
    Ojdå blev visst bara rubriken...

Hej, jo jag har ett problem, ett ganska stort faktiskt.

Nån som har haft liknande symptom vad har det vart för fel?

*snabb viktnedgång (13 kg på 6 månader utan att jag gjort så mkt åt det)

*diarrè ca 3 ggr/dag i ca 3-4 veckor

*magkramp

*uppblåst i magen

*huggande smärtor i magen men bara ibland.

*avföringen ser ut som kräks p.ga att maten inte har "smält"

*ont i magen när jag är hungrig, famförallt ca 2 h efter maten

* Avföringen har dessa färger olika varje gång, orange gul, vit, grön-grå, brun, lite rödfärgad typ orange brun med röda toner

----------

blodprov samt avförings prov är taget men doktorn ka ej hitta felet, på måndag skall jag ev in och kolla levern och undersöka om det kan vara någon infektion

___

någon som har någon aning om vad detta är?

Mvh LillaJag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:12
    Hmm menningen var ju att jag hade tänkt vara anonym men what the fuck, spela roll haha för er som känner mig, ja hej ni kan nu kalla mig diarréHannah haha
  • Svar på tråden Diarré i flera veckor, vad är det för fel på mig
  • missteddy

några av dessa  saker som du räknar upp är samma som jag som inte tål mjölk har du provat slutat med mjölk ett tag?

• Anonym

Har också haft diarre i 1,5 månader. Alla avföringsprover och blodprover har varit bra. Har fått medicin mot magkatarr så den brännande känslan i magen och det mesta illamåendet är borta men jag har fortfarande diarre. Ska på återbesök om en vecka igen. Man är ju alltid lite orolig för tumörer, men förhoppningsvis är det bara stressmage eller något, får se vad doktorn hittar på för någon undersökning... Man börjar bli lite öm i baken av allt bajsande...

• Anonym (Linda)

Mannen har haft diarré med blod och slem i avföringen (i början var det bara diarré) läkare har kollat med kamera i tarmarna.
    Det var inflamerat en bit upp, han fick käka olika mediciner (prednisolon, asacol, ngt skum som skulle sprutas upp i baken)
    2 ggr har han åkt på sånt här, nu senast sa läkaren att det troligen berodde på ngt reumatiskt, fast i tarmarna!

Mitt tips är att be dom kolla med kamera, om inte annat för att utesluta! Be att få en remisss!

Jättejobbigt liv att måsta hålla koll på var alla toaletter finns, det påverkar ju såklart vardagen väldigt mkt!!!

• crazy hannah

Hej. Har nu fått svar, lymfocytär kolit och en begynnande glutenintolenrans...

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
Svar på tråden Diarré i flera veckor, vad är det för fel på mig