• Farfalla

HUR trimmar ni håret kring morrhåren?

Alltså just denna biten på trimningen fattar jag inte hur man ska bära sig åt med, men HUR trimmar ni håret som växer kring morrhåren?? :)

(vi har en cocker kille på 2år..) 

• Svar på tråden HUR trimmar ni håret kring morrhåren?
  • Jezamine

Det åker med i samm moment som jag klipper nosen

Jag är INTE avstängd
  • Farfalla
    Josefine 85 skrev 2011-02-04 23:18:34 följande:
    manacas.se gå in här och klicka dig vidare till pälsvård så hittar du hur du ska göra
    SUPER =D Tack!
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-02-04 23:23:25 följande:
    dom ska bort ta bort morrhår och allt.
     Ska man verkligen göra så? Vad fyller dom för syfte? :S
  • Jezamine

min pudel funkar lika bra utan morrhår.

Jag är INTE avstängd
  • Den allsmäktige

Jezamine: Om du nu måste veta så är jag inne på familjeliv via min iphone-applikation. Denna har ännu inte den utmärkta funktionen att lägga till en tråd till sina favoriter, utan man måste skriva ett inlägg för att detta ska ske. Istället för dravel valde jag att lämna ett tomt inlägg eftersom jag ville veta angående borttrimmande av morrhår. Men eftersom du frågade var jag tvungen att svara

• qenzo
    Farfalla skrev 2011-02-04 23:36:58 följande:
    SUPER =D Tack!
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-02-04 23:23:25 följande:
    dom ska bort ta bort morrhår och allt.
     Ska man verkligen göra så? Vad fyller dom för syfte? :S
    Ett morrhår är en avståndsmätare. Fungerar likadant på alla djur och jag själv tycker det är förkastligt att raka bort dessa, oavsett djurart.
  • mjau84

Tycker också det är synd att folk tar bort dem. De finns ju där av en anledning och dem blir ju så mycket sötare när dem ser ut som små kissekatter

• Tant Herta

Jag anser att det är djurplågeri att ta bort känselhåren på en hund, på hästar är det tom förbjudet!

De finns där av en anledning.

Till TS: Låt morrhår och andra känselhår på huvudet sitta kvar, de behövs! Annars skulle de ju inte vara där! 

Svar på tråden HUR trimmar ni håret kring morrhåren?