• Anonym

Simhallen när man har mens?

Går ni till simhallen och badar eller simmar när ni har mens?

ja alltså om ni använder ob... eller avstår ni att helt då?

• Svar på tråden Simhallen när man har mens?
  • Anonym (Ooooo)

Japp det gör jag. Jag lever som vanligt när jag har mens. Men jag har tampong i och byter mer ofta än annars. 

• Anonym

Ja, självklart. Varför skulle man inte göra det?

• Anonym (Nepp..)

Nej det gör jag inte, skulle vara orolig att det skulle läcka så skulle inte kunna njuta av att bada iaf..

• Anonym
    Anonym (Nepp..) skrev 2011-02-05 10:29:31 följande:
    Nej det gör jag inte, skulle vara orolig att det skulle läcka så skulle inte kunna njuta av att bada iaf..
    Brukar det vanligtvis läcka när du använder tampong alltså? För det är ju inte som att läckagerisken automatiskt ökar bara för att du badar.
  • Anonym (ME)

inte om jag inte måste.... har jag lovat barnen så får jag väl masa mig iväg eller som när vi hade babysim. på semestern hade jag mens första dagen och då badade jag med ob men jag åker inte frivilligt till badhuset när jag har mens. känner mig så pluffsig och ful då.

• Anonym (moi)
    Anonym (Nepp..) skrev 2011-02-05 10:29:31 följande:
    Om det läcker i vanliga fall kanske du använder fel tampongstorlek...
  • Anonym

Vad händer om man badar utan tampong då?

• Anonym

Nu har jag inte varit på badhus på jättelänge, än mindre under mens, men jag skulle inte ha några problem med det eftersom jag har menskopp.

• hannis

Jag lever som vanligt när jag har mens och har inga problem att bada i simhallen då.

• Anonym (tveksamt)

Jag skulle nog inte gå till simhallen under de första dagarna, helt enkelt för att jag brukar blöda så mycket då att det finns risk för läckage. En gång har jag nog dock varit och badat första mensdagen, men då använde jag två tamponger för säkerhets skull. Läckte inte, men var nervös hela tiden så det var inte så kul.

Tror att det är säkrare med menskopp (så att något skrivit nåt om det också). Är gravid nu, men tänker definitivt skaffa en sån sen.

Svar på tråden Simhallen när man har mens?