• Naijna

Någon som haft problem med blindtarmen under grav?

Har väldigt ont i magen nu och ska åka in till forlossningen. Enligt dem ska man tydligen inte ha ont i magen i v.24... trodde att det kunde vara blindtarmen. Någon som vart med om liknande, är väldigt oroligt nu...

• Svar på tråden Någon som haft problem med blindtarmen under grav?
  • Naijna

Ingen som haft väldigt ont i magen som kan dela med sig om vad det var?

• mysiss

Det är nog många som haft ont imagen, men det är jätte svårt att säga vad det kan vara förän det har tagit blodprover på dig. Jag hade ont i magen och på höger sida och det trodde att det kunde vara gallan men det hittade inget.

• Naijna

Jo jag förstår det, man blir bara så orolig när man sitter hemma och väntar.
    Har iaf fått sparkar från tjejen och det är lite lugnande.

• Smindy

Jag har en jobbarkompis som fick operera blindtarmen när hon var gravid! Hon var säkert i 8:e månaden!

• anki77

Jaf opererade bort min blindtarm nu när jag var i vecka 13 och det gick bra, finns bild på ärret i mitt bildgalleri

• maneten

Jag hade EXAKT samma symtom i v 24, men det var troligen bara tarmarna. sökte akut för detta på Förlossningen men de hittade inget fel på vare sig mej eller knodden. Jag var supernervös för just blindtarmen och tydlgien är det inte helt ovanligt att man tror att man fått den när man är gravid för symptomen sitter därnere där tarmen svänger där luft kan samlas som jag förstått det. Har haft liknande smärta nån fler gång efter det och då har det oftast varit luft som kommit ut senare som varit problemet.

• maneten

Jag kan tillägga att jag kunde knappt gå från bilen till sjukan frö att det gjorde så ont och då var jag stensäker på att något allvarligt var fel, men tarmarna kan tydligen ställa till med väldigt elaka smärtor i magen. Jag hoppas du får tid snart och att det bara är oskyldiga magproblem. *kram*

• IsabelleMaria

Hej.

Jag låg inlagd i vecka 13 för misstänkt blindtarmsinflammation. Fick dropp över natten och smärtorna gick över.

Däremot fick jag åka in akut 13 dar efter förlossningen för att det kom tillbaka och denna gång var det bara några timmar från att den hade brustit. Fick tre små prickar på magen (duktig kirurg) och min kirurg var så nyfiken på att få operera en nyförlöst kvinna att han jobbade över den dan!

Hoppas verkligen inte för din skull att det är det. Kan förklara min smärta. Den började som en gigantiskt spänningsvärk över hela magen och efter några timmar började det stråla mot höger sida.

Lycka till!

• maneten

I vissa fall har man börjat testa att låta blindtarmen läka ut av sig själv med hjälp av antibiotika (man får ligga på sjukhus) och det har tydligen visat sig lyckat. Endast en liten procent återfaller i inflammation igen så det vore ju toppen om man i framtiden kan bota blindtarmsinflammation med enbart medicin och slippa operera sig...... jaja lite kuriosa kring detta .

Hur har det gått för dig idag? Håller tummarna för att allt är bra med dig och knytet.

• rosagoblinen

fick blindtarmsinf. i 8:de månaden inga problem att fixa det, dock fick jag ett otroligt fult ärr efter op.
    Problemet var att ngt i blindtarmsop. störde graviditeten för en vecka senare fick de akut snitta mig och plocka ut pyret, pga av blödningar.
    Dock hade jag ont i magen under stor del av graviditeten.

• Naijna

Tack för era svar. Läkarn trodde att det bara var onda sammandragningar och att jag skulle ta ner på tempot lite. Kan ju vara luft också :p men något annat kunde de som tur vara inte hitta.

Svar på tråden Någon som haft problem med blindtarmen under grav?