Skulle ni låta er 13 åring köra snöskoter själv?
Är bara nyfiken, har inga barn så jag vill bara veta hur ni resonerar, för mig hade det varit en självklarhet om barnet i fråga kan hantera maskinen och har respekt för den.
Är bara nyfiken, har inga barn så jag vill bara veta hur ni resonerar, för mig hade det varit en självklarhet om barnet i fråga kan hantera maskinen och har respekt för den.
Nej, nej, nej en 13-åring ska ligga i famnen och vaggas till sömns med en vällingflaska i munnen.
Om man ska vara laglig så NEJ, eftersom det krävs en ålder på 16 och förarbevis för skoter. sedan för att förälderns körkort kan ryka om polisen skulle vara i farten.
Bor på landet och har egna åkrar där barnen får köra omkring.Ska vi ut och åka får dom köra och vi sitter bak.Skulle inte låta dom åka ut på tur själv eftersom det krävs förarbevis för det.Körde själv skoter när jag var i den åldern men då fanns inte dagens lagar,så vi körde överallt.
Nej. Inte här där vi bor.
Det var en halt annan sak förr, när jag själv var liten. Då fanns inte dagens lagar som sagt.
Absolut inte, jag lär mina barn att respektera lagen. Jag låter inte min man köra heller då han inte har förarbevis.
Jag började köra själv när jag var ca 6-8 år hemma på gården. Funkade utmärkt.
Ja om hen var riktigt van vid maskinen och kunde hantera den.
Själv har jag kört skoter själv sedan jag var 9 år. Klarar det gör 13 åringen säkert, men som flera andra sagt finns annan reglering idag och kanske skall man tänka på vilka signaler regelbrottet sänder.
Ute på landet hade jag nog ändå låtit 13 åringen köra...
Skoterkörning är hur roligt som helst och bor man på ett snörikt ställe så tycker jag att det är en självklar leksak till ett barn på 7-8 år. En 13-åring ska absolut kunna köra själv.
De som svarat nej har antagligen aldrig i verkligheten ens sett en sådan typ av maskin.