• Korp

Ni som skiter i äldreomsorgen - se hit!

Ni som totalt struntar i de äldres omvårdnad och hur de blir behandlade (man har ju läst en del skräckhistorier om äldreomsorgen), hur exakt tänker ni kring detta och varför tycker ni som ni gör?

Ni ska ju trots allt bli gamla en dag ni också, vill inte ni bli omhändertagna på ett bra sätt och veta att ni är i bra händer? Eller ni kanske struntar i om ni får ligga där i nerbajsade blöjor med brutna ben en längre tid?

Ber om ursäkt ifall tråden ligger fel, svårt att veta vart ämnen ska ligga nu för tiden =)

• Svar på tråden Ni som skiter i äldreomsorgen - se hit!
  • Bedhead

Särsklit oroade bör de som vill stoppa invandringen vara.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Selfish Geene

Att jag inte engagerar sig i en specifik fråga betyder inte att jag skiter i den men jag väljer att inte låta samhällsengagemanget ta all min tid.

Jag är glad att andra väljer att kämpa för bättre äldreomsorg, så att jag kan koncentrera mig på frågorna jag brinner för och kan ägna resten av min tid åt mitt arbete mina vänner och min familj.

• Dr Mupp

jag tror ingen skiter i dem, men dygnet har bara 24 timmar och man måste prioritera.

Sen är det ju så att för varje dåligt ställe så finns det massor med bra boeenden där de gamla behandlas med respekt och får den vård och omsorg de behöver.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Ni som skiter i äldreomsorgen - se hit!