• Emelie1988

gravid v 14 ont i magen va e de nu?

är gravid i v 14 o idag har ja fått ont i magen nedredelen typ som mensvärk

nån mer som vatt med om de?

• Svar på tråden gravid v 14 ont i magen va e de nu?
  • vadhurvarför

Har känt det en hel del till och från nu på sistone. Jag är i vecka 16 och tycker verkligen jag känt av hur livmodern växt de senaste veckorna! 

growingpeople.se står det:

Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor

Även om det står att det är under de tre första månaderna som livmodern växer snabbast så händer det ju saker under hela graviditeten. Livmodern växer och vill ha platsGlad. Läst om många som känner sådana här smärtor kring vecka 14, så kanske är någon slags växtspurt då Glad. Kan vad jag förstår kännas till och från under hela graviditeten.

• martenanna

hade riktigt ont emellanåt under de första fyra månaderna av min graviditet. Det visade sig på RUL att det var tvillingar Flört

• And3RZsoN

Jag är inne i vecka 14 nu och har även jag ont nere i buken samt att det kan kännas när jag vänder mig om i sängen så vi är fler som känner det så försök att inte oroa dig :)

• alexander2011

det är samma här jag är i vecka 14 och ibland kan det hugga till i magen om jag reser mig upp på fel sett, vänder på mig o växtvärken kan göra ganska ont emellanåt så du behöver inte oroa dig :) det är normalt.

• skevlund

Skönt å läsa om fler som har ont i v 14...
    Tycker d gör jätte ont varje gång jag reser mig upp:(
    Känns som en utmaning å väldigt jobbigt att ens fundera att gå ner till till tvättstugan med ett tvättberg nu när jag knappt orkar gå till köket...
    Är d farligt att lyfta då eller???

• Grazzy
    Emelie1988 skrev 2011-02-05 20:03:30 följande:
    är gravid i v 14 o idag har ja fått ont i magen nedredelen typ som mensvärk

nån mer som vatt med om de?
    Är nog molvärken, ligament som mjukas upp och tänjs ut ju mer livmodern växer. Helt normalt men kan kännas som mensvärk.
Svar på tråden gravid v 14 ont i magen va e de nu?