• Humminggirl

Surfa utomlands med egen laptop?

Alla har väl hört varningarna och skräckexemplen med folk som surfar med sitt eget svenska mobila internet utomlands..

Min undran är nu, hur gör man lättast om man vill surfa med sin egen laptop utomlands? Surfar man gratis i de surfzoner som finns, t.ex. på bibliotek, campingplatser osv?

Jag har läst mig till att det vettigaste om man ska stanna i ett land utomlands är att skaffa kontantkort på plats, men hur gör man om man åker med bil genom Europa och passerar många länder? 

• Svar på tråden Surfa utomlands med egen laptop?
  • Waersta

Jag tog med mig min laptop till Mallorca och surfade på hotellets internet..
    Hur ska Ni bo när Ni bilar?

• Rafael90

Vad är det för skräckexempel du pratar om? Vad skulle kunna hända?

Det jag gjort har varit att köpa en USB-sticka med kontantkort när jag kommit fram och använt den, typ som comviqs som man fyller på surftid på. Ingen aning om hur man gör om man åker runt, kanske går att köpa ett lite var som helst om det inte kostar så mycket?

• Humminggirl

Waersta

Det är tänkt att vi i så fall ska åka med husbil och stanna där vi känner för det.  

• Waersta
    Humminggirl skrev 2011-02-05 21:51:41 följande:
    Waersta

Det är tänkt att vi i så fall ska åka med husbil och stanna där vi känner för det.  
    Ah! Inget hotell alltså..
  • Humminggirl
    Waersta skrev 2011-02-05 21:55:52 följande:
    Ah! Inget hotell alltså..
    Nej, men jag läste någonstans att vissa campingplatser har egen surfzon så vi får väl se till att stanna på några sådana med jämna mellanrum.
  • Waersta
    Humminggirl skrev 2011-02-05 21:57:04 följande:
    Nej, men jag läste någonstans att vissa campingplatser har egen surfzon så vi får väl se till att stanna på några sådana med jämna mellanrum.
    Jag fick betala i receptionen och fick en kod av dem med avsedd surftid, loggade jag ut så sparades resterande tid tills nästa gång jag loggade in. Billigt var det med! Tror ja betalade 100kr för 10h.
Svar på tråden Surfa utomlands med egen laptop?