• bonnieloveskim

vad är det första du vill göra när du blir barnledig?

jag vänder min främst till ensamstående föräldrar som har barn.. på hel, halv eller deltid.

vad är din prio ett att göra när du är barnledig.. ?

även de som inte är ensamstående får vara med.. dock så kan ni ju ha lättare att få en ledig stund eftersom ni har en sambo

brukar ni vilja komma ut och dansa, åka till vänner, sova länge, shoppa eller vad är viktigast fö rer?

jag brukar vilka komma ut och röra på mig.. det är nog det viktigaste jag vill få gjort en helg jag är barn ledig.

gå spåret, simma, motion...

• Svar på tråden vad är det första du vill göra när du blir barnledig?
  • nea82

Nu har ju jag en sambo då.. Men han jobbar mycket. Det första jag tänker på är att jag vill ha en sovmorgon. Sonen vaknar alltid kl 07 och ibland hade det varit så himla skönt å få ligga kvar lite extra..

• bonnieloveskim

av nån konstig anledning har jag alltid sovmorgon helgen jag har barnen... då sover jag lätt till 08 eller 9 tom..
    men när jag är banrledig slår jag upp mina blå vid 07 på automatik och känner mig klarvaken..

kanske för att jag får sova ostört.. eller bara vlll så mycket att jag vaknar och och längtar att komma igång.

idag vaknade jag före 07.. låg och drog mig till 7.40 sen kude jag inte  ligga i sängen längre..

• nea82
    bonnieloveskim skrev 2011-02-05 22:10:16 följande:
    av nån konstig anledning har jag alltid sovmorgon helgen jag har barnen... då sover jag lätt till 08 eller 9 tom..
    men när jag är banrledig slår jag upp mina blå vid 07 på automatik och känner mig klarvaken..

kanske för att jag får sova ostört.. eller bara vlll så mycket att jag vaknar och och längtar att komma igång.

idag vaknade jag före 07.. låg och drog mig till 7.40 sen kude jag inte  ligga i sängen längre..
    att ligga å dra sig verkar sköööönt =)
  • Miia88

okej, nu har ju jag inte fått min lille än (ca 1 månad kvar)
    min käre mor har redan sagt att om jag vill gå ut och fira när jag fyller år ( september )
    så är hon gärna barnvakt. väldigt gulligt av henne <3 =)

men sova länge, ta en lång dusch/bad, gå på bio. t.ex.

hälsa på vänner, shoppa, det går ju att göra även om bebis är med =)

• nea82
    Miia88 skrev 2011-02-06 01:58:06 följande:
    okej, nu har ju jag inte fått min lille än (ca 1 månad kvar)
    min käre mor har redan sagt att om jag vill gå ut och fira när jag fyller år ( september )
    så är hon gärna barnvakt. väldigt gulligt av henne <3 =)

men sova länge, ta en lång dusch/bad, gå på bio. t.ex.

hälsa på vänner, shoppa, det går ju att göra även om bebis är med =)
    hälsa på vänner och shoppa går absolut att göra med bebis.. men det blir inte riktigt samma sak. det kommer du märka roligt att ha dom med men ofantligt mycket enklare utan. dock saknar jag min lille så jag håller på å dö när jag går på stan själv.. har lust att ropa ut till alla att "JAG ÄR MAMMA!". känner mig riktigt halv utan honom med mig!
  • Miia88
    nea82 skrev 2011-02-06 09:40:24 följande:
    hälsa på vänner och shoppa går absolut att göra med bebis.. men det blir inte riktigt samma sak. det kommer du märka roligt att ha dom med men ofantligt mycket enklare utan. dock saknar jag min lille så jag håller på å dö när jag går på stan själv.. har lust att ropa ut till alla att "JAG ÄR MAMMA!". känner mig riktigt halv utan honom med mig!
    jo, visst är det väl enklare själv, men ändå :P
    haha naaw, det blir väl så :D
  • redneck girl

har en äkta hälft...men har nio ungar  så det blir inte så mycket egen tid . får jag vara själv så går jag gärna ut och promenerar i skogen . tyst,lugnt och skönt .

• bonnieloveskim
    nea82 skrev 2011-02-06 09:40:24 följande:
    Ja såå skönt gå ge till kompisar eller åka å häls på släkten och kunna sitta ner och vara social..

shopping är riktigt kul när man FÅR titta länge på saker. gå in i provhytter och kolla sånt går inte alltid med småbarn med sig.

Att dessutom inte behöva ha en barnvagn i släptåg inne på ikea är jätteskönt.
    eller riskera att det står 2 tvillingvagnar på bussen redan och man får snällt vänta på nästa buss.
  • bonnieloveskim
    redneck girl skrev 2011-02-06 16:08:14 följande:
    har en äkta hälft...men har nio ungar  så det blir inte så mycket egen tid . får jag vara själv så går jag gärna ut och promenerar i skogen . tyst,lugnt och skönt .
    ja skogen är underbart.
    jag har ett långt härligt spår jättenära... ja jag bor så mycket på landet som man kan göra för att bo centralt.
  • MuffinCake

Jag har mina barn varannan vecka, och det första jag vill göra när min barnlediga vecka börjar är faktiskt att tvätta och städa

Det är bortprioriterat när jag har barnen - då vill jag spendera min tid med dem i stället för med snabeldraken, så det brukar vara välbehövligt.

Sen är det gjort, jag har kommit in lite i vardagslunken med att vara ensam hemma, och kan ägna mig åt andra och roligare saker - gå ut och gå, träffa vänner, shopping och nöjen...

Så tråkig är jag

Svar på tråden vad är det första du vill göra när du blir barnledig?