strojes skrev 2011-02-06 13:48:29 följande:
Finns det några bakåtvända säten på bussen så är ju de bättre för barn att sitta på än framåtvända. På buss får barn åka utan bilstol samma i taxi.
Är det inte så att barn endast får åka buss utan bilbarnstol i stadstrafik? Har för mig att man måste ha bilbarnstol när man åker buss på motorväg/landsväg.
MissMarti skrev 2011-02-06 11:37:08 följande:
Ja har tänkt o åka till Örebro med min 1åring nästa helg o ringer Swebus o kollar hur de funkar med barn på buss... o de ha ringa bilstolar säger de...
så min fråga till er är Får barn verkligen åka buss utan bilstol? har jag tur finns de plats o ta upp vagnen men de finns de ju inga garantier för..
så hur ska jag göra?
Hur skulle ni gjort eller har gjort?
Jag åkte till kalmar med min 6 månaders med Swebus, då tog jag med babyskyddet och spände fast det med bussbältet, påvägen dit var det lite trångt att få plats med babyskyddet för då fick vi plats i mitten av bussen men påvägen tillbaka fick de tre platserna längst bak för oss själva och då gick det jättebra.
Vet däremot inte hur man skulle göra med bilbarnstol eftersom det är svårare att spänna fast än babyskydd. Frågade du de på Swebus hur andra brukar göra?