• Snabeldrake

Kattmat som är bra för pälsen

Hej

Jag hoppas på att få lite hjälp. Vi behöver en kattmat (torrfoder) som är bra för deras päls. Våra katter har fått en sämre pälskvalitet på senare dagar och de fäller mycket. Är två innekatter så det är ingen vinterpäls eller så som fälls nu. Vet ni om det finns någon bra mat som är bra för pälsen? Har frågat lite i djurhandeln med de som arbetar där verkar inte vara så insatta i just katter. Det handlar om två huskatter. Inga raskatter alltså. 

Tack för er hjälp!

// Snabeldraken 

• Svar på tråden Kattmat som är bra för pälsen
  • MattiasFru

mitt tips var just att prova i djurhandeln, men det hade ni ju redan gjort vad äter de för foder nu? Ibland kan det vara så enkelt som att byta foder överlag. Ring en vetrinär annars, och hör med dom vad dom föreslår, att ringa och fråga kostar ju inget

• Watchbitch

Vi har Hills sience diet.. Får alltid komplimanger om deras päls!!

• nemo1

Kan det vara så att ni i dagsläget köper torrfoder i mataffären? Då går ni till zoo och köper ett kvalitetsfoder så får ni bukt på pälsen.

• Snabeldrake
    saija skrev 2011-02-06 14:10:16 följande:
    Royal Canin har ett foder som heter Hair
    Aha, då ska jag testa det Skrattande

Vi köper idag foder hos veterinären, för kastrerade katter, men pälsen har blivit så konstig nu senaste så måste testa något annat också. 

Tack för er hjälp! 
  • saija

Jag fick inte med allt i mitt inlägg, det heter hair and skin och finns i djuraffären. :)

• Snabeldrake
    saija skrev 2011-02-06 18:00:59 följande:
    Jag fick inte med allt i mitt inlägg, det heter hair and skin och finns i djuraffären. :)
    Skrattande Då ska jag kolla upp det i morgon. Något måste ju funka för pälsen. Tacksam för ditt svar!
  • nemo1

Är det Specific ni använt? I såna fall har jag hört flera som är missnöjda med det. Jag använder själv RC för att mina katter älskar det men det är ju inte det bästa fodret, innehåller rätt mycket spannmål. 

• Snabeldrake

Någon som testat Nutram kattfoder?

Svar på tråden Kattmat som är bra för pälsen