• Mammatill2hjärtan

Hög feber och snabb andning

Min son har 39,5 i feber och ligger just nu och sover. Yrar och andas väldigt snabbt.
    Vet inte om de är pga han ligger på magen utan de låter verkligen när han andas.

Är de normalt? eller bör jag kontakta sjukvårdsupplysningen?
    Han fick febern i morse så de har ju inte gått så många timmarna.

han är 2 år och är snorig. men de rosslar inte när han andas.

• Svar på tråden Hög feber och snabb andning
  • ElizaDay

Hade jag varit du hade jag nog kontaktat skukvårdsupplysningen, iaf på grund av det där med andningen.

• Flickan och kråkan

Har du gett febernedsättande - ipren biter bäst på hög feber. Vid hög feber så andas de fort. Verkar han ha svårt med andningen?

• Mammatill2hjärtan

nej han verkar inte lida av det verkar det som..
    Han tittar upp på mig när jag är inne och känner på honom men somnar om fort igen. han har fått ipren så ska ta tempen sen när han vaknar igen.
    Just nu är han varmare än innan och då liggger han i ett svalt rum med en tunn filt på sig bara.

• KMJ

Vid hög feber är det ganska vanligt med snabb andning, men ge febernedsättande och ha svalt i rummer, lite kläder samt bara ett lakan som täcke. Håll koll på att febern går ned så ska det inte vara någon fara. Men fortsätter febern att vara hög så kanske du ska kontakta sjukvårdsupplysningen.

• Flickan och kråkan
    Mammatill2hjärtan skrev 2011-02-06 12:19:04 följande:
    nej han verkar inte lida av det verkar det som..
    Han tittar upp på mig när jag är inne och känner på honom men somnar om fort igen. han har fått ipren så ska ta tempen sen när han vaknar igen.
    Just nu är han varmare än innan och då liggger han i ett svalt rum med en tunn filt på sig bara.
    Vänta in att iprenen och se om inte andningen lugnar sig då. Mina får ofta över 40 när de får infektionsvirus och då låter de när de andas. Lillebror har infektionsastma, men han hostar rosslande/skällande och får mycket häftigare andning med indragningar.
Svar på tråden Hög feber och snabb andning