• Amazina

Någon som ska importera en Bugaboo Donkey från något annat land innan de släpps i Sverige till hösten?

Nu i vår kommer en syskonvagn från Bugaboo. En cameleon med plats för två barn bredvid varandra. Vagnen är även ställbar i sedled så man kan ha den som singelvagn eller singel+inköpskorg. Jag tycker själv att den låter helt fantastisk och jag älskar den Cameleon vi har just nu!
    Nu i vår släpps den i Spanien, Holland, England, USA och kanske något mer land. Till övriga länder kommer den först till hösten. Till våren kommer dock även våran bebis och om det är möjligt skulle vi vilja importera en Donkey nu i vår. Det är knappt lönt till hösten... Då köper jag hellre en annan syskonvagn.

Någon mer som går i importtankar och kan tipsa om någon utländs handlare??

• Svar på tråden Någon som ska importera en Bugaboo Donkey från något annat land innan de släpps i Sverige till hösten?
  • Ariella

Jösses vilken supersmidig och smart syskonvagn! Nästan så jag blir sugen på ett barn till bara för att få köpa en sån

Jag har inte själv köpt vagn från ett annat land, men vi köpte vår Bugaboo begagnad från ett par som hade beställt den från Holland. Jag kan bara för mitt liv inte komma på vad webshopen hette... men det hade i alla fall fungerat superbra.

Jag ska fundera lite, kanske kommer jag på vad den hette!

• Småtokig

Om du ska importera så får du med allra största sannolikhet åka till ett utav de länder som släpper den i vår.
    Så som jag har förstått det så får den inte säljas på nätet förrens den är släppt i alla länderna.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Kickan1980
    Amazina skrev 2011-02-06 12:40:26 följande:
    Nu i vår kommer en syskonvagn från Bugaboo. En cameleon med plats för två barn bredvid varandra. Vagnen är även ställbar i sedled så man kan ha den som singelvagn eller singel+inköpskorg. Jag tycker själv att den låter helt fantastisk och jag älskar den Cameleon vi har just nu!
    Nu i vår släpps den i Spanien, Holland, England, USA och kanske något mer land. Till övriga länder kommer den först till hösten. Till våren kommer dock även våran bebis och om det är möjligt skulle vi vilja importera en Donkey nu i vår. Det är knappt lönt till hösten... Då köper jag hellre en annan syskonvagn.

Någon mer som går i importtankar och kan tipsa om någon utländs handlare??
    Sök på bugaboo donkey här på familjeliv så får du upp en som ska åka till London och köpa en Donkey i mars/april och köpa en där:) Lycka till!
  • Mii

Jag funderar också på att köpa en donkey, men har inte kollat upp så myckt än. men tar gärna emot tips om du har några ;)

• Pepsi08

Kan ha varit mig de syftade på i tidigare inlägg. Vi siktar på att köpa en Donkey i London när de släpps (vilket jag har skrivit inlägg om). Har en kompis som också ska till London för att köpa. Vi misstänker att London kommer vara smidigast och billigast att åka till.

Mamma till Josefina 100531
  • Mii
    Pepsi08 skrev 2011-02-22 19:28:46 följande:
    Kan ha varit mig de syftade på i tidigare inlägg. Vi siktar på att köpa en Donkey i London när de släpps (vilket jag har skrivit inlägg om). Har en kompis som också ska till London för att köpa. Vi misstänker att London kommer vara smidigast och billigast att åka till.
    Men, hur länge är det ok att flyga som gravid? Annars kan det ju vara en ide att ta en shopping weekend till england eller spanien.

Men som det ser ut nu ska en vän till min sambo flytta till usa, eventuellt kanske jag kan be han köpa en där och skicka. men antar att det kan bli krongligt med tull och skatt och sånt. vet inte riktigt hur det fungerar att skicka saker så mellan usa och sverige. någon som vet? iom att det är en privatperson och inte ett företag som skickar, är det samma skatt och tull man måste betala då?? verkar ju konstigt i sånna fall..
  • Mii
    Sodk skrev 2011-02-24 14:52:22 följande:

www.tullverket.se där står allt!

står dock bara att tullavgiften varierar från 0-20% beroende på vad för sorts vara det är. Det är ju ett väldigt stort span =/
  • Miha

Tar du med dig vara från ett eu-land till ett annat blir det ingen tull då du redan har momsat för produkten. Skillnad om du köpt i USA tex då kan man åka på det men ovanligt för en vagn man själv för med sig.

Svar på tråden Någon som ska importera en Bugaboo Donkey från något annat land innan de släpps i Sverige till hösten?