• Amazina

Någon som läser vid Uppsala Universitet som kan hjälpa mig?

Jag läser medicinfysik på distans på Uppsala Universitet. Nu ska jag lämna in en uppgift och i beskrivningen står det att jag ska redovisa via studentportalen på nätet. Det står uttryckligen att man inte ska redovisa via mail.

När jag går in på min sida på studentportalen hittar jag dock inte någonstans där man kan redovisa. Menar de att jag ska maila via just min studentmail och inte heme-postadress eller vad innebär det?

Någon som vet?

• Svar på tråden Någon som läser vid Uppsala Universitet som kan hjälpa mig?
  • Rafael90

Har du inte fått nån annan adress dit du ska skicka din uppgift? Jag tror inte det betyder att du ska använda studentmailen eftersom de sagt att du inte ska maila. Jag har inga såna uppgifter men min sambo har det och han brukar gå in på menyn på vänstra sidan efter att han klickat på sina studier, och där finns det en länk där man kan ladda upp sitt arbete.

• Pirum

När du går in på studentportalen och in på kursen ska det finnas ett typ filuppladdningsområde där man kan skicka in. Klicka på alla flikar du kan hitta så dyker det nog upp.

Vi brukar lämna in antingen så eller genom e-post från studentmejl till plagiatgranskning i kombo med papperskopia.

Om du inte hittar hur du ska lämna in och inte får kontakt med någon ansvarig så se till att du åtminstone mejlar arbetet i en bilaga till ansvarig innan tiden går ut, med en förklaring plus de åtgärder du vidtagit för att kunna lämna in på rätt sätt (e-post, telefonsamtal osv).

• Amazina

Under rubriken "Mina filer" finns ett ställe där man kan ladda upp grejer. Jag trodde dock att det var för min egen del typ... Kan det vara DÄR?? Annars hittar jag inget...

• Rävelina

Men är det inte via PingPong du ska skicka in? Det är samma inloggningsuppgifter som till Studentportalen, och där kan man skicka in filer via "Inlämningsuppgifter".

Adressen till pingpong är: pingpong.uu.se

Mina filer är de filer du har sparat på någon dator vid universitetet..

• Amazina

Det står i och för sig ingenting om pingpong...
    Och institutionen för fysik och astronomi finns inte heller med bland "Institutioner"..
    Var hittar jag i så fall "inlämningsuppgifter" hittar ingen sådan rubrik/underrubrik..

• Rävelina

Är du inne i pingpong? Under "Mina aktiviteter" finns de kurser som du är registrerad på/har behörighet att komma in på. Där har iaf jag: Innehåll, Dokument, Inlämningsuppgifter och Statistik.

Om det inte är via pingpong ni ska lämna in vet jag inte var det är.. Vi lämnar in alla våra labrapporter och inlämningsuppgifter där, och inte via Studentportalen.

• Amazina

Tror inte det är meningen att jag ska redovisa via pingpong då. Under "Alla mina aktiviteter" har jag bara "Alla (0)", "Pågående (0)", "Godkända (0)".
    Får maila uu och fråga. Har gott om tid på mig så det är egentligen ingen stress...
    Tack ändå!!

Svar på tråden Någon som läser vid Uppsala Universitet som kan hjälpa mig?