• Anonym ("Extramamman")

Extramamman som känner sig irriterad

Jag har ett ganska så stort problem. Jag är i ett förhållande med en man som jag älskar väldigt mycket. Han är äldre än mig och har två barn sedan tidigare, de är nästan vuxna. Snart 18 och 20år, de fyller i mars, resp april. (Jag själv är 30). Vi har varit tillsammans i  7år.

Vi har ett gemensamt barn som är runt 10månader.

Mitt problem är när hans barn kommer hit och ska bo hos oss, så känner jag hur jag blir irriterad. Får en känsla av att jag blir störd, eller att ordningen blir störd... Blir så ledsen på mig själv att jag känner såhär..  Ändå så har jag tagit mig i kragen och sagt att de är så stora så de får tvätta sina egna kläder osv. Så de får ta större ansvar.

Vi har en överenskommelse med barnens mamma att de ska bo här i 2 veckors perioder. Det har inte riktigt varit någon ordning på detta, utan de sist bodde dottern här i 4,5vecka och sonen i 5,5vecka. Sonen brukar för det mesta sedan c:a 9-10månader tillbaka främst bo hos sin mor.

Vad ska jag göra för att få bukt med den här känslan jag har?? Varför känner jag såhär???

Tacksam för lite tips om jag jag ska göra för att det ska funka bättre. Förr kände jag inte riktigt såhär stark, utan tyckte det gick rätt bra. (Självklart var det mer upp o ner i tonåren). Ju äldre de blir destå mer irriterad blir jag...

• Svar på tråden Extramamman som känner sig irriterad
  • Anonym ("Extramamman")

Ingen som har lust att dela sina tankar och erfarenheter??

Svar på tråden Extramamman som känner sig irriterad