Smackar och tappar vakumet :(
Jag har såna problem med amningen att jag bokstavligen håller på att bli vansinnig, jag får värsta psykbryten var och varannan morgon när jag kämpat med lillkillen en hel natt. Jag skulle så gärna vilja få något råd eller feedback om vad jag ska ta mig till, för jag vill så himla gärna att amningen ska fungera.
Min väldigt stora son på 7 veckor (han väger redan över 6,5 kg) tar till synes rätt grepp vid bröstet, men det händer något inne i munnen som gör att han smackar och tappar vakumet. Jag har varit till amningsmottagningen som också konstaterade att det ser bra ut, men att något är knas. Min son är själv nöjd när han får ligga där och smacka. Dock leder det till att han sväljer enorma mängder luft och han har väldigt jobbigt när luften ska ut. Trots att han kan ha ett hyffsat stort grepp så är det ändå som att han suger på toppen av bröstvårtan, vilket inte är så skönt. När han har ätit klart är mina bröstvårtstoppar helt vita eftersom han har strypt blodtillförseln. Han vägrar ta napp och kan bara somna om han får snutta på mig. Sedan är det tvärt omöjligt att flytta på honom, för då vaknar han och så får vi börja om från början. Och om han mot förmodan lyckas somna så vaknar han efter en kvart och gråter för att han måste rapa eller prutta. Så kan han hålla på nätterna igenom. Jag är alldeles trasig av sömnbrist.
Han somnar också rätt snabbt om han blir buren i bärsjal och när han åker i vagnen. Men samma med sjalen, han vaknar så fort att jag sätter mig ner eller försiktigt försöker lirka ur honom ur sjalen.
Jag har börjat avsky amningen för att han sväljer så förbaskat mycket luft när han smackar så där. Finns det någon fler som har smackande bebisar????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-06 21:37
När han är full med luft och förtvivlad av smärtan försöker jag rapa honom, men det är inte alltid det går. Det enda som gör honom tyst då är att han får ligga och fortsätta snutta. Då ligger han och drar och sliter och smackar än värre. Hjälp!