Hej.
Jag har 20 års erfarenhet av nagelsvamp och de första 10 åren försökte jag allt trots att läkare sa åt mig att leva med det.
Läs mina inlägg på flashback. Mitt användarnamn är "magi" där.
www.flashback.org/sok/nagelsvamp
Jag tror helt ärligt att jag är en av få personer som vet hur man tar bort nagelsvamp helt och hållet.
Hör av dig om du lyckas och hur du gjorde.
----
När man ska ha bort nagelsvamp från stortånagel får man försöka komma överens med läkare att man ska ha terbinafin piller konstant tills de vuxit ut helt. De gånger jag hade uppehåll mellan kurerna fick man tillbaka nagelsvampen precis som från början.
Terbinafin piller skall tas kontinuerligt månad efter månad, tills nageln är helt utväxt och man får ha mycket tålamod.
Om du är osäker på att inte få ut terbinafin piller i mer än 3 månader, så gå till fler läkare så att du säkert får dem under hela utväxten, då det för mig var tvunget innan svampen försvann.
Det kan vara mycket svårt att få ut terbinafin mer än 3 månader i sträck.
Läkare har fått lära sig att de måste vara uppehåll mellan 3 mån kurer på ca 6 månader och det funkade iaf inte på mig.
Lite tips...
Fotsvamp skall man angripa också då den är orsaken till att man fått nagelsvamp.
Tvätta fötterna varje dag och smörj in mellan tårna med lamisilsalva.
Något jag provade var att köpa en ättika eller dunk ogräsättika och efter att ha använt lamisilsalva och fått bort den värsta fotsvampen varje dag blöta ner mellan tårna med ättika då den verkar hålla tillbaka fotsvampen om man inte vill hålla på med lamisilsalva hela tiden samtidigt med terbinafin pillerna.
En annan sak är att klippa ner och skrubba naglarna med nagelborste och efter tvätt alltid smeta in naglarna i lamisilsalva på naglarna under hela terbinafin kuren och sedan sätta på plåster så att man håller nageln täckt med lamisilsalvan när den växer. Det hjälper till att hålla borta återväxt av nagelsvampen under terbinafin kuren.
Börja med öppna skor som sandaler där tårna och fötterna kan hålla sig torra och luftade.
Byt sockar varje dag.
Går du i täta skor blir det mycket svåret att få bort svampen.
Följer du dessa råd kan du nog ha tillbaka stortånaglarna efter 3-12 månader.
Magi
-