• Lyckad

Vilken sås till oxfilén?

Jag ska överaska sambon med lite lyxig mat ikväll tänkte jag, har köpt hem oxfilé och tänkta göra hasselbackspotatis till men vilken sås passar till?
    Jag vill inte ha någon bearneisesås, det är för vanligt. Gorgonzola och andra mögelostar går inte hem liksom senap, så vad kan man göra och hur?
    Finns det någon duktig kock eller kocka där ute som har lust att skänka ett tips?

• Svar på tråden Vilken sås till oxfilén?
  • fridanumberone

rödvinssås eller portvinssås!!! MMMMMMM!

• Lola Jämtland

Rödvinssås? På påse.

• jummie

rödvinsås

svampsås

gottigotti *dräglar*

• Karpet

Oooooj vad vi var eniga då

• Dinturiel

Rødvinssås, eller Jensens Pepparsås. Mums

• kristinah

Jensens Whiskysås ska vi ha till fläskfilé ikväll...mmmmmm....med lite matlagningsgrädde i

• kristinah

vill bara tillägga att whiskeysåsen INTE smakar whiskey alls...den är bara goooooood

• MINI25

har en supergod

2,5 dl balsamvinäger
    4 chalottenlökar
    3,5 dl kycklingbuljong
    1 lagerblad
    svartpepparkorn

låt balsamvinäger, skivad chalottenlök, lagerblad och svartpepparkorn koka kraftigt i 10 min. Skall bli lite sirapsaktigt. Häll sen på kycklingbuljong och låt koka i ca 5 min på hög värme.

URGOD!!

• Lyckad

Gud vad mycket gott att välja på, hur ska jag nu kunna bestämma mig?
    Det lutar lite åt svampsås eller pepparsås, de har jag ingridienser till här hemma.
    Men nu har jag tips så att det räcket ett par mysmiddagar framöver Tack

Förresten Jensens såser, är de färdiga på påse eller burk? Finns de att köpa i de flesta matbutiker?
    Whiskeysås låter gott! Gillar whiskey i alla former dessutom

• djmugg

Maderia är mums till oxfilé, och med bean... Samtidígt.

• Dinturiel

Jensens bør finnas i de flesta butiker. De ær på flaska, och man blandar såsen med samma mængd grædde. Hur god som helst.

• MajaW

Cantadouost, vitlök med örter, är iofs ingen sås men ack så god till både oxfilé och fläskfilé... och kyckling.. och.. Skulle kunna hålla på för alltid. God både att äta kall eller att stoppa en klick ovanpå och gratinera i ugnen.. Jaha, då blev jag hungrig då....

• Åsa Lund

Hemlagad murkelsås, smaskens!

Svar på tråden Vilken sås till oxfilén?