• Mummy

Ni som känt er trötta i kroppen av Lchf, hur länge höll det i sig?

Började med Lchf förra måndagen och det har gått bra. Men jag har redan gått ner 3,7 kilo och jag är väldigt, väldigt trött i kroppen. Ni som upplevde samma, hur lång tid tog det innan ni kände er bättre med just detta?

• Svar på tråden Ni som känt er trötta i kroppen av Lchf, hur länge höll det i sig?
  • Hoppfull84

kände mig inte trött i kroppen när jag började.. men har läst att många får såna känningar.
    tänk på att dricka mycket och det kan ev vara bra att se till att äta något tillskott som innehåller magnesium, tydligen bryts det ner magnsium under omställningen och det kan göra att man känner sig "seg" i muskler och leder.

• yena89

Jag började i mitten av september och första veckan var jag jätte pigg. men sen blev jag jätte slö, sov hela dagen och klarade inte av plugget. MEN, jag brukar bli sån under vinterhalvåret (stark vinterdepression) så jagt blev nog extremt trött pga detta OCH lchf. Det blev bättre när jag käkade D-vitamin men det blev för dyrt för mig för jag behövde så mkt enheter. Nu när våren börjar smyga sig in, och även de senaste månaderna har jag blivit mkt piggare, del för jag är ute mera och för min kropp nog ställt om sig 100% nu :). Så jag tror jag var ett extremt fall som fick kämpa med både vinterdepression och omställningsbesvär. Jag är övertygad om att din trötthet kommer gå över om några veckor, senast om 2-3 månader. Men det är så värt det :)

Svar på tråden Ni som känt er trötta i kroppen av Lchf, hur länge höll det i sig?