• Anonym (lillajag)

Sertralin - en fråga till ALLA er som äter detta !

Sexlusten är borta för ig , har ätit det i tre månader nu ungefär. Jag är nöjd med de här tabletterna för jag mår så bra nu och känner mig ganska stabil, vill itne sluta med dem, men jag har förhoppningar om att sexlusten kommer komma tillbaka. Hur är det för er andra som äter det här ??

Det är ju en känd biverkning det är ju så, men blir det bättre när man ätit det ett tag eller kvarstår det här med oförmåga att få orgasm och NOLL sexlust ??

hoppas på så många svar som möjligt av alla med erfarenheter av sertralin !

• Svar på tråden Sertralin - en fråga till ALLA er som äter detta !
  • Anonym (lillajag)

pppuuuuufffffffaaaaaar

• Soffpotatis

Åt Zoloft för 8 år sen. Trivdes jättebra me dom men Ingen lust alls. Slutade efter nått år och lusten kom tillbaka.

Påbörjat med dom igen men ingen lust och när jag väl har kommit igång så är det skönt men jag får ingen orgasm.

• Anonym

Nä, jag har ätit Sertralin under ca 6 års tid och har under dessa år aldrig haft problem med lusten. I början kanske, men det tog ju tid för kroppen att vänja sig...
    Lusten kan ju försvinna ändå av oika anledningar, behöver inte vara pillren. Jag tror att man ibland inte kan vänta på att lusten ska dyka upp, utan att man får försöka lite ändå...sen kommer det igång automatiskt...

• Anonym (torris)

Jag har ätit sertralin i ett år nu. Min sexlust är också bortblåst. Det är till och med så att orgasmen aldrig kommer trots att jag kan känna att jag är nära. Senast jag och mannen sexade fick jag fejka!!! Det är första gången på 15 år med honom.

Jag längtar efter att längta. Jag vill bli kååååt!! 

Det sätter sig på hjärnan också. Depression och bristen på lust får en att ifrågasätta förhållandet...  

• Anonym

jag äter setralin o har gjort de snart 1år. har ingen lust för fem öre

• Skruttiskrutti

Min sambo äter dom men har inte märkt något på honom.. han har ätit dom i 5 veckor idag.

• Anonym
    Anonym (lillajag) skrev 2011-02-07 09:52:17 följande:

Sexlusten är borta för ig , har ätit det i tre månader nu ungefär. Jag är nöjd med de här tabletterna för jag mår så bra nu och känner mig ganska stabil, vill itne sluta med dem, men jag har förhoppningar om att sexlusten kommer komma tillbaka. Hur är det för er andra som äter det här ??

Det är ju en känd biverkning det är ju så, men blir det bättre när man ätit det ett tag eller kvarstår det här med oförmåga att få orgasm och NOLL sexlust ??

hoppas på så många svar som möjligt av alla med erfarenheter av sertralin !

Jag har alltid haft bra sexlust med dom, även då jag låg på 150.... Dock hade jag svårt att känna andra känslor och i takt med att jag sänkte kom det tillbaka.
  • Anonym (Tvångssyndrom)

Har ätit Zoloft / Setralin i över 6 år och har noll sexlust...gjorde ett uppehåll när jag var gravid och sexlusten kom tillbaka.

• Koji

Har också ätit sertralin i flera år, och om jag inte minns fel så kom min sexlust och förmågan att få orgasm tillbaka efter några månader. 
    Hoppas det blir bättre för dig snart! 

• natalie05

ätit de i 8 år. sexlusten e noll MEN när jag (...) går d hurbra som helst;)

Svar på tråden Sertralin - en fråga till ALLA er som äter detta !