• Amazina

Förstoppning under graviditeten

Ååh så drygt...
    Jag måste ta en massa extra järn nu under slutet av graviditeten och har blivit så himla hård i magen! Inte förstoppad (ännu) men fortsätter det så här så vet jag ju vad min viktuppgång beror på, typ...
    Käkade en halv påse katrinplommon igår men tyckte inte det hade särskilt stor effekt.

Någon annan som har samma problem? Vad tar ni?

Ska springa till apoteket i eftermiddag och kolla vad de har att tipsa om.

• Svar på tråden Förstoppning under graviditeten
  • Löööw

Jag brukade äta katrinplommonpure..... men det hjälpte inte i slutet av min senaste graviditet så jag tog faktiskt laktulos meda från apoteket och de satte verkligen igång magen!

• Diablo

Jag drack en massa apelsinjuice. Fungerade jättebra!

Har man tur behöver man inget vett!
  • AnnelieE

Tänk på att även dricka väldigt mycket. Annars får du cement i magen! Jag tog även lite extra linfrön på frukosten.

• jejje82

Använde Importal  eftersom jag blev SÅ uppblåst och gasig av laktulos. Drick mycket vatten!

• Therese H

Jag drack mycket vatten och åt hela blötlagda linfrön

• nenababe

De bästa jag upplevt i "plommon"-världen är plommonjuice. Drack det plus massa vatten.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • alexander2011

nått som funkar för mig är morotsstavar :)  äter det varje dag o det hjälper min mage :)
    prövat linfrön( funkar inte), laktulos( hjälper inte alls blir bara gasig :S), katrinplommon (funkar inte) + en massa vatten. morot är bäst för mig

• rere88

Jag drack lactulos när jag hade förstoppning för några veckor sen.

Svar på tråden Förstoppning under graviditeten