• CTMT

Hur höja luftfuktighet inomhus?

Luftfuktigheten inomhus ska ligga på mellan 30-50% för att klassas som normalt. I vårt hus ligger det på 34%. Våra båda barn (2 år och 8 månaders) har ganska mycket hosta och har haft det under nästan hela tiden vi bott här (1 år snart). Nu minns jag inte vad luftfuktigheten låg på under sommarhalvåret m .m., men jag börjar misstänka att den är för låg och att den bidrar till hostan...
    Är enda sättet att köpa en luftfuktare?

Vi har redan ganska mycket växter och jag kan inte få in fler... och vår inomhustemperatur ligger alltid runt 20-21 grader, så vi har inte för varmt heller utan en lagom temperatur för detta kalla vinterhalvåret.
    Jag brukar ställa in en skål med vatten på barnen rum dessutom.

Även jag är ofta torr i halsen och kan gå och torrhosta och harkla mig en del.

Tips? 

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Hur höja luftfuktighet inomhus?
  • Birgitta2

Det finns luftfuktare att köpa som man kan ställa in i rummen. Det finns också grejer att hänga i elementen som är fyllda med vatten. Man kan också duscha växterna ofta, det hjälper också upp.

• CTMT
    Birgitta2 skrev 2011-02-07 11:13:35 följande:
    Det finns luftfuktare att köpa som man kan ställa in i rummen. Det finns också grejer att hänga i elementen som är fyllda med vatten. Man kan också duscha växterna ofta, det hjälper också upp.
    Att hänga något på elmenten är uteslutet då vi har klumpiga barn OCH djur, haha...
    Men de får bli en luftfuktare... 
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
Svar på tråden Hur höja luftfuktighet inomhus?