• Anonym (majja)

    Tempen i rumpan på vuxna

    Hur många av er här tar tempen i stjärten på er själva? Själv tar jag fortfarande tempen i ändtarmen fastän jag är 27. Har fått lära mig att det ska vara bäst och det skadar inte mig så jag tänker fortsätta med det.

  • Svar på tråden Tempen i rumpan på vuxna
  • La Lola

    Jag gör o har inga problem med det.


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonym

    Det är väl varken särskilt ovanligt eller märkligt att folk gör så? Om du trivs med det så är det väl upp till dig att fortsätta? Det är det väl ingen som har ont av?

  • skruttan82

    Jag tar febern i munnen men nu på senare använder jag barnens örontermometer till mig själv också, man gör ju det man tycker känns bäst för en själv...

  • Anonym (smurfen)

    Hej!!
    Jag tar alltid tempen i rumpan när jag skall se om jag har feber. Det sitter i sen barndomen då mina föräldrar alltid tog den där. Då med en kvicksilvertermometer som mor/far smorde inh med vaselin och satti i den i stjärten så fick man ha den där 5 in. Nu har jag en ändtarmsterometer.

  • Anonym (M)

    Använde rumptermometer tills jag flyttade hemifrån (18) och har nu en muntermometer för att sambon tycker det är bögigt att ta tempen i rumpan. Skulle hellre använda rumptermometer igen, känns som att den vi har nu visar fel (har aldrig över 36 i temp enligt den, trots att jag hade runt 37-38 normalt i 18 år).

  • sextiotalist

    Jag har inte tagit det rektalt sedan jag sa ifrån hemma som barn. så här är det muntermotmetern som gäller. Eftersom ingen av oss har sjukdomar som behöver exakta temperaturmätningar så räcker det med detta.

  • angelica S

    Man ska lägga på 0,5 grad om man inte tar i analen.

  • Modesty Blaise
    Anonym (M) skrev 2011-04-19 12:53:45 följande:
    Använde rumptermometer tills jag flyttade hemifrån (18) och har nu en muntermometer för att sambon tycker det är bögigt att ta tempen i rumpan. Skulle hellre använda rumptermometer igen, känns som att den vi har nu visar fel (har aldrig över 36 i temp enligt den, trots att jag hade runt 37-38 normalt i 18 år).
    Du skulle hellre använda en rumptermometer men sambon tycker att det är bögigt? Då går du väl och köper en egen termometer? Det går fint att ha varsin. 

    I övrigt tror jag att din sambo inte har förstått vad homosexualitet är och innebär. Det har liksom inget med febertermometrar att göra. Hälsa honom det från mig.  
  • Madick
    Anonym (M) skrev 2011-04-19 12:53:45 följande:
    Använde rumptermometer tills jag flyttade hemifrån (18) och har nu en muntermometer för att sambon tycker det är bögigt att ta tempen i rumpan. Skulle hellre använda rumptermometer igen, känns som att den vi har nu visar fel (har aldrig över 36 i temp enligt den, trots att jag hade runt 37-38 normalt i 18 år).
    Eh va? VARFÖR och på VILKET SÄTT skulle det vara bögigt att ta tempen på det säkraste stället? Snacka om fördomar. Gör du som du vill och låt sambon sköta sitt.
Svar på tråden Tempen i rumpan på vuxna