• VirrAnna

Amningsvänliga kläder i större storlek var?

Vår dotter ska snart döpas och jag skulle så gärna vilja ha någon fin klänning på mig men har jättesvårt att hitta något eftersom den behöver vara amningsvänlig och i något större storlek. Drar typ 48/50 beroende på modell... Är det någon som har bra tips på vart jag kan hitta nåt snyggt?
    Det måste absolut inte vara en uttalad amningsklänning men det måste gå lätt att amma i den.

Tack på förhand!

Solig

• Svar på tråden Amningsvänliga kläder i större storlek var?
  • xcuseme

kika in på tradera, där brukar dom lägga ut mammakläder enda upp till strl 54/56

*** Bf 4 maj 2011 ***
  • Pia och Elna

Kappahl, HM, Lindex har ju alla big sotiment och väljer du bara något antingen med knappar fram eller med stretchig urringning funkar det ju att amma i dem. Jag använde mycket av mina vanliga klänningar om de var urringade kunde jag amma i dem. Men många snyggare tunikor har ju knappar.

• Galia

Paolo Maria amningsklänning finns i storlek S - XXL

(Stl. S: 34/36
    Stl. M: 38/40
    Stl. L: 42/44
    Stl. XL: 46/48
    Stl. XXL: 50/52)

Boob har klänningar upp till storlek XL (46/48). Tittade lite snabbt på deras hemsida och smockmodellerna borde ju kunna fungera även för 48/50

• VirrAnna

Har kollat tradera men inte hittat nåt.

Hittade en klänning på ellos som jag hoppas ska funka. Annars får jag väl titta i de vanliga butikerna och se om jag kan hitta nåt

Svar på tråden Amningsvänliga kläder i större storlek var?