Jätteyr utan förvarning! Vad är fel?!
Alltså, vad fasen är det för fel på mig?
Jag har de senaste dagarna (igår och idag) vaknat av att jag varit helt yr. Precis som att jag drömmer att allt snurrar precis innan jag vaknar.
Sedan har jag varit snurrig hela dagarna, till och från.
Jag kan LIGGA ner och plötsligt börjar allt snurra! Vad fasen är det här??
Det är inte så ill anär jag är uppe och går. Lite, men inte så att jag tippar. Men ligger jag ner, eller lägger mig ner från sittande ställning blir jag jätteyr!
Igår till exempel, så låg jag i soffan och gjorde avslappningsövningar. Spände olika delar av kroppen hårt, hårt, och slappnade av. Sen så ringde det och jag satte mig upp väldigt häftigt för att svara(jag brukar kunna göra det utan problem, och tänkte inte på det) men då, helt utan förvarning, kändes det som att hela världen snurrade runt eller "välte" och jag ramlade nästan ner i soffan igen.
Jag har aldrig yrsel! Förutom liiite ibland när jag reser mig för fort, men aldrig såhär!
Jag hade det hela dagen igår. Jag har vändt på dygnet den senaste tiden, gått och lagt mig vid 03-03.30, men ändå satt klockan på typ 09-10 för att få dygnet rätt igen. Så jag trodde att jag kanske sovit för lite, och tänkte att sover jag ut ordentligt idag så kommer det nog gå över.
Men nu för en stund sen så kom det igen! Låg bara i sängen och så från ingenstans kom yrseln, och hela världen snurrade!
Jag har aldrig yrsel annars, och den här kom så plötsligt, igår morse, och har hållt i sig.Någon som har haft liknande? Som vet vad det kan vara?
Snälla svara, jag är lite orolig...