• Lillemoran

    Crescent Classic 2010: fördelar, nackdelar, erfarenheter?

    Hej.

    Har använt min Crescent Classic i cirka tre månader nu och är nyfiken på vad andra som har den tycker och tänker om den.

    Här är lite vad jag anser hittills.

    Fördelar:
    - Rejäla, stabila hjul som helt klart underlättar i snö och slask.
    - Vändbart handtag.
    - Smidig hårdlift.
    - Lätt att fälla ihop.
    - Snygg design.

    Nackdelar:
    - Suffleten har en tendens att vilja åka ned ibland. Har lämnat in och fått det fixat så nu är det bättre men ändå...
    - Undrar om inte hårdliften är i minsta laget? Nu är vår dotter rätt liten för åldern så hon kan nog ligga i den ett bra tag till men liften är absolut inte en av de större.
    - Inget inbyggt myggnät eller liknande som vissa varumärken har och liten korg under för varor etc. Men det gör mig inteså mycket då jag inte tar vagnen för att storhandla.

    Överlag är jag jättenöjd med vagnen än så länge. Lite fundersam dock över liften men när brukar man övergå från liggvagn till sittvagn? Ålder, storlek?

  • Svar på tråden Crescent Classic 2010: fördelar, nackdelar, erfarenheter?
  • ss24

    Vi har en crescent classic. Håller med om att den varit bra att köra i vinter i snö och slask, men tycker nu att det börjar kännas lite klumpig. det absolut största minuset har varit storleken på hårdliften. Vår dotter växte ur den vid ca 4 månaders ålder och ligger nu i åkpåse i sittdelen nedfälld. Tycker också att den åkpåse som följer med är i tightaste laget! Och så är det sufletten som du beskriver. Bra är även varukorgen tycker jag. 

  • Lillemoran

    Ok.


    Ja, kan tänka mig att storleken på liften kan ställa till med besvär. Nu är vår dotter snart 5 månader och hon kan nog ligga i den en månad eller två till kanske men så är hon ingen jättebebis heller. När hon var 4 månader vägde hon bara ca 4,8kg och var 59cm.


    Ja, den där åkpåsen man kan göra tror jag inte så mycket på. Den blir nog himla liten!

    Jag är nöjd med vagnen och kommer att ha den till min dotter men blir det fler barn längre fram kommer jag nog att köpa något annat. Funderar isf på en Kronan, deras liggdel har så att man kan fälla upp ett ryggstöd så barnet kan sitta ok även i liggdelen. Alt. köpa vagn begagnat.

  • Sweetheart1986

    Vi har också en Crescent Classic -10

    Vi var supernöjda med den tills suffletten började dumma sig! Vår son är född i okt 10 och vi har REDAN vart inne med vagnen 5-6ggr för att få suffletten fixad! Sist vi va inne fick dom även skruva i skruven i fjädringen som höll på att åka ut!!! Skrikandes Blev riktigt arg när min sambo upptäcke det eftersom jag är ute och promenerar flera gånger i veckan!! I helgen ska vi åka tillbaka å reklamera den!
    OBS att vi va inne på en fredag å fick den fixad - tisdagen (4 dagar senare) var suffletten lika igen! Rynkar på näsan

    Håller också med om att liggdelen är väldigt liten och trång. Vi började med sittvagnen för ungefär 3 veckor sen, han va typ 5 månader. Åkpåsen är jätteliten och när han sitter upp så skyddar suffletten ingenting, värdelöst! + att han nästan får den i ansiktet, du kan inte ha nån mobil hänga alls Obestämd

    Varukorgen är liten, men ändå helt ok i storlek. Tycker det är lite svårt att komma åt den, eftersom vagnen är rätt så låg... man får ölja sig väldigt mycket för att både ta upp barnet från ligg/sittdel och få i/ur grejerna i varukorgen.

    Vi ska iaf reklamera den och köpa en annan vagn alt en crescent från årets modell om vi får byta.

    Självklart är det ju inte bara nackdelar med den. Håller med om att den är smidig att fälla ihop, har bra hjul (fast jag helst skulle vilja ha punkteringsfria), vändbart och ställbart handtag och den är jä*ligt snygg Flört

    Men man vill ju helt klart att en vagn till det priset ska hålla måttet!


    ~*~Vincent 101010~*~
  • Roxy123

    Jag var alltid nöjd med vagnen och använd den till mina två barn.
    Den ända nackdelen är att sitt platsen var inte så generös. annars det funkade bra:)

Svar på tråden Crescent Classic 2010: fördelar, nackdelar, erfarenheter?