• Anonym (bara hjärtat)

förlorat och dött

Hej vi har två små underbara tjejer och fått missfall efter det så låste jag in allt som jag känner och nu ett halv år senare tror jag att vi är gravida igen.Nu kommer mitt stora problem jag är livrädd för att säga något till någon tror att min man inte vill ha fler och jag vet inte om jag klarar att föda barn tänk om jag får panik och tror att detta inte heller ska födas eller ha något fel var i vecka 21 när jag fick missfall fått ett tidigt för många år sen sominte gjorde ont men mitt senaste gör mycket ont i hela mig. försöker jag tro att nästa barn med kan vara sjukt.Tror jag att detta barn är det vågar jag älska tänk om något händer. Jag har även vart svårt sjuk i både anorexi som just nu börjar lysa lite min man frågade igår hur mycket jag äter.jag vågar inte gå upp i vikt mer än när jag var gravid och nu vågar jag inte det allt bara pressar in i hjärtat och snart smäller det...Hur ska jag göra för att hitta lugn igen?
    Behöver få svart vill ha barn igen men vågar helt ärligt inte...
    vad gör jag?Vårt förhållande har svajat än del den sista tiden kan det ha med saken att göra jag är rädd för otrohet han beter sig så konstigt men vet inte när det slulle finnas tid för detta vågar inte fråga han blir bara arg för allt...
    Barnen tror att jag är ledsen hela tiden dom ser att jag inte mår bra och det göront att inte kunna vara glad..dom vill så gärna ha syskon men jag vill inte såsa dom igen genom att få missfall....Hur ska jag göra..

• Svar på tråden förlorat och dött
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du verkar så otroligt ensam och orolig så jag tycker att du måste prata med din man om situationen och hur du  känner det. Du behöver verkligen stöd av din man i första hand men kanske också av någon utomstående att prata med om din oro och ångest. Du skall inte behöva må så här dåligt. Om ni behöver hjälp som par så kan ni kontakta familjerådgivningen i er hemkommun. Gå inte med din oro ensam! Ta hand om dig!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden förlorat och dött