• Rottis77

Kan inte öppna pdf filer med min Mac!!

Varför kan jag inte öppna pdf filer med min Mac?? Har för mig att jag kunnat detta innan!! Kan jag ladda hem nåt för att kunna öppna filerna?

• Svar på tråden Kan inte öppna pdf filer med min Mac!!
  • Klugscheisser

Förhandsgranskning kan öppna PDF-filer med automatik, men vill du ha ett bättre PDF-program, så går du till Adobes hemsida och laddar ner Adobe Reader.

get.adobe.com/se/reader/ 

• Rottis77
    Klugscheisser skrev 2011-02-07 17:59:29 följande:
    Förhandsgranskning kan öppna PDF-filer med automatik, men vill du ha ett bättre PDF-program, så går du till Adobes hemsida och laddar ner Adobe Reader.

get.adobe.com/se/reader/?promoid=DAGDL 
    Var hittar jag förhandsgranskningen?? Adobe försökte vi ladda ner igår, men får det inte att fungera!
  • Klugscheisser
    Rottis77 skrev 2011-02-07 21:23:32 följande:
    Var hittar jag förhandsgranskningen?? Adobe försökte vi ladda ner igår, men får det inte att fungera!
    Exakt vad är det som inte fungerar med Adobe Reader? Förhandsvisning som programmet heter (skrev fel innan, sorry) finns i programmappen, och jag förutsätter att du kör MacOSX då.
  • Rottis77
    Klugscheisser skrev 2011-02-08 00:52:15 följande:
    Exakt vad är det som inte fungerar med Adobe Reader? Förhandsvisning som programmet heter (skrev fel innan, sorry) finns i programmappen, och jag förutsätter att du kör MacOSX då.
    Asså jag är inget snille på data! Behöver jag spara pdf filen innan jag öppnar den eller hur gör jag för att öppna med förhandsvisning? Det verkar inte som reader vill starta....
  • Klugscheisser
    Rottis77 skrev 2011-02-08 06:25:19 följande:
    Asså jag är inget snille på data! Behöver jag spara pdf filen innan jag öppnar den eller hur gör jag för att öppna med förhandsvisning? Det verkar inte som reader vill starta....
    Antingen sparar du filen på datorn och öppnar den med Förhandsvisning, alternativt Adobe Reader. Är det på en websida PDF:en finns, så skall den kunna öppnas direkt i Safari.
  • Rottis77
    Klugscheisser skrev 2011-02-08 15:32:18 följande:
    Antingen sparar du filen på datorn och öppnar den med Förhandsvisning, alternativt Adobe Reader. Är det på en websida PDF:en finns, så skall den kunna öppnas direkt i Safari.
    Försökte inboxa dig, men går inte!
  • Auctoritas

Jag har inboxat dig, då även jag är lite av en hejare på mac. Glad

Argumentum ad rem
  • Rottis77
    Auctoritas skrev 2011-02-09 12:59:19 följande:
    Jag har inboxat dig, då även jag är lite av en hejare på mac. Glad
    Har lagt till dig på msn, behöver hjälp, reder inte ut det själv!
  • Trialanderror

Om du markerar PDF filen och antingen trycker på mellanslag (Då ska PDF dokumentet öppnas för såkallad Quickview. Annars markera filen -> högerklicka -> välj öppna med -> tryck på förhandsvisning

Då ska den öppna det i rätt program.

• EFI

Har problemet löst sig?

Apple user since 1987
  • EFI
    Rottis77 skrev 2011-03-21 14:27:05 följande:
    Nä!
    Det har kommit en ny version av Adobe Reader nu. Prova att ladda ner och installera den.

get.adobe.com/se/reader/ 
    Apple user since 1987
Svar på tråden Kan inte öppna pdf filer med min Mac!!