• daizy

Fondvägg - fortfarande "inne"?

Jag vet att jag är löjlig som frågar men är fondväggar fortfarande "inne"?
    Vet att man ska ha det man själv tycker är snyggt men jag vill gärna ha lite koll i alla fall ;)

• Svar på tråden Fondvägg - fortfarande "inne"?
  • MattiasFru

nu vet jag inte om jag har koll på vad som är inne eller inte, men jag tycker iallafall att det är jättesnyggt! Även en väninna till mig gjorde mycket fondväggar, bla en rosa i dotterns rum när dom färschade upp huset lite, så helt ute kan det ju inte vara. eller så är det vi som är ute helt enkelt haha

• Mimmlas

Det är fortfarande inne, men nu har det börjat komma att man ska blanda flera fondväggar så man kan ha två tapeter som matchar varandra i samma rum med neutralt på de andra väggarna tex.

• daizy
    Mimmlas skrev 2011-02-07 19:59:56 följande:
    Det är fortfarande inne, men nu har det börjat komma att man ska blanda flera fondväggar så man kan ha två tapeter som matchar varandra i samma rum med neutralt på de andra väggarna tex.
    Jaha? Alltså två olika tapeter som matchar? Det har jag aldrig sett :)

Jag tycker också det är snyggt, beroende på vilken tapet man har förstås. Men lite roligare än bara vitt vitt vitt som alla har...
  • Amazina

Jag tycker det är snyggt att bryta fondväggen med andra färger. Tänk- en fondvägg i typ lergrått och sedan massor av vita tavelramar, vita hyllor mm på.  

• Mimmlas
    daizy skrev 2011-02-07 20:05:26 följande:
    Jaha? Alltså två olika tapeter som matchar? Det har jag aldrig sett :)

Jag tycker också det är snyggt, beroende på vilken tapet man har förstås. Men lite roligare än bara vitt vitt vitt som alla har...
    Det är väldigt nytt och det är nog inte alla som vågar sig på det.
    Jo men absolut, i radhuset jag bodde i innan nu så tog jag alla färger som jag målat i resten av huset (som matchade) och målade en fondvägg i matrummet.
    Kan försöka slänga upp en bild. Ganska kul grej som jag kom på för att få en röd tråd i inredningen.
    Men sen är jag lite galen och hade lila glasmosaik i köket också :)

• Thalis

Inne och inne vet jag inte men vi har några fondvägar i vårt hus som jag är störtkär i!

Snart mamma- igen!!
  • Elli47

Skulle tro att det fortfarande är "inne" eftersom många vill ha det! Själv vill jag dock inte ha fondväggar... däremot skulle jag kunna tänka mig fondtak istället, dvs nån läcker färg på taket!

• litesollitemoln

Jag tror det är påväg bort, helt klart. Själv har jag även en fondtapet här och där. Men nu vill jag satsa hela rum. Ev med list innan taket så att rummet känns högre, och om det är en dyr tapet inte blir lika långa våder.

Svar på tråden Fondvägg - fortfarande "inne"?