• Anonym (ledsen)

Ni som har haft paus i era relationer; hur har det gått sedan? Snälla svara

Jag har i nästan ett halvår gått och funderat på mina kännslor för min sambo som jag varit tillsammans med i 6.5 år och som jag träffade när jag var 16 år. I går släppte jag bomben och berättade att jag ville ta en paus och tänka. Han kände inte alls som mig och började grina som ett barn och sa att han inte ville förlora mig och att han ville göra allt bra och att han kunde förändra sig, bara han fick behålla mig. Han vill verkligen inte förlora mig!

Till saken hör att jag för några dagar sedan var så säker på att jag ville göra slut och att jag inte ville vara med honom men när jag satt där och berättade att jag ville ha en paus så ångrade jag vad jag sa i samma stund som jag sa det och i ena stunden känns det som jag bara vill åk hem till honom och göra allt ogjort för att i nästa stund känna att det var rätt beslut att ta en paus och vi kommer nog kanske inte kunna att hitta tillbaka till varandra igen.  

Hur har det gått för er som har erfarenhet av att ha paus i era förhållanden, har ni hittat tillbaka till varandra och har eran relation då blivit bättre eller har det tagit slut efter eran paus? Snälla berätta om era erfarenheter, behöver stöd just nu!

• Svar på tråden Ni som har haft paus i era relationer; hur har det gått sedan? Snälla svara
  • Anonym (bra igen)

Vi tog en paus på obestämd tid efter 7år  tillsammans, Sambon köpte ut mig från våran bostadsrätt jag köpte nytt, vi fortsatte att träffas. Dock ville jag inte att vi skulle ha ett sexuellt förhhållande under den tiden. Efter ett par månader kom vi båda fram till att vi älskade varann och jag sålde min nya lya och flyttade hem igen. Idag har vi två barn tillsamans. Ångrar inte vårat avbrott eller vad man ska kalla det. Men vårat förhållande stod stilla och det kändes som att vi ville olika just då. Vi behövde tid ifrån varann. Nu har vi sammanlagt 11år tillsmans.

• Anonym (vi)

Min sambo och jag hade det jobbigt ett tag, bråkade mycket han ville inte ge lika mycket som mig etc. Varje gång vi bråkade "gjorde han slut". Tillslut va det på riktigt. Det va slut i ett coh ett halvt år. Sen insåg han att han älskade mig och hade behandlat mig illa.
    Det hände en massa däremellan, men idag är vi lyckliga och har en son och ser på vår framtid att det är VI.

Om ni blev tillsammans så unga och varit tillsammans så länge så är det väl inte konstigt om man vill vara "fri" (inte att man vill ut och ligga men känna sig lite singel och slippa ta hänsyn).
    Ta lite tid och se vad du vill och känner, ibland blir man ju van man kan inte stanna i ett förhållande för det.

• Anonym

Vi skulle försöka men det var ju bara en massa ljug då..... =(

• Borttagen användare

jag tog en paus från mitt ex, eller vi bestämde det tillsammans på mitt initiativ. han ringde och grät nästan varje dag och jag som verkligen ville va själv fick ändå dåligt samvete och träffade honom ändå. hann väl gå 2 veckor, sen dumpa han mig på ett sms utan ett enda ord och gick snabbt som fan och knullade med någon annan.

Kräks jävla äckel.

• Anonym

vi tog en paus i november för att bryta den onda cirkeln och hitta tillbaka till varandra, det gick så där. jag insåg att jag ville vara med honom och han insåg att han inte ville vara med mig
    så det är väl det som är största risken, att man kommer till olika insikter. Men å andra sidan så hade vi inte kunnat fortsätta hur länge som helst så som vi hade det heller.

• Borttagen användare

ne men om jag ska vara lite mer seriös så gick det iallafall inte alls. jag kände precis som dig att jag ville göra slut men var som att jag inte kunde det. och jag tog pausen för att slippa undan men det var mitt livs misstag. för han såra mig gång på gång efter det. känner man att man vill göra slut, så gör slut. det finns ingen lätt väg ur det. jag rekomenderar inte att ta en paus. men kan säkert vara olika för alla.

• Anonym (ledsen)

Tack för era svar! Känns skönt att det faktiskt finns förhållanden som faktiskt blivit bättre av en paus. Jag tror också att även om vi hittar tillbaka till varandra så tror jag att det var det rätta att ta en paus nu för att komma på om det verkligen sak vara vi.

Vi träffades när jag fortfarande bara var ett barn medans han är 5 år älder vilket också gör av naturliga orsaker att han hade mer erfarenheter av förhållande innan vi träffades som jag inte hann skaffa mig. Hade kanske varit bättre om vi hade träffats nu men då hade vi å andra sidan nog inte träffats eftersom vi på ett plan är väldigt olika och då hade vi gon inte kommit i samma sammanhang och träffats.

• Anonym

Jag ska följa denna tråd, är själv i en "paus" och vet varken in eller ut.. 1,5 år nu.

• Borttagen användare

ja juste, så var det för oss också. han kunde inte leva utan mig sa han och vägrade lämna mig ifred. efter typ 2 veckor när jag kände att jag ville vara med honom och kommit underfund med så mycket, då dumpa han mig på sms och ignorera mig och gick och knulla med ngn annan på en gång. dagen efter knullet kom han på att han ville vara med mig också! men då ville inte jag.. sen fortsatte det så där fram och tillbaka.. ett jävla helvete.

• Anonym

Vi tog en paus efter 1½ år, men gjorde sedan slut efter ett bråk.
    Vi tänkte gå vidare helt och hållet och träffade andra, men så råkade vi mötas på en fest med lite alkohol i kroppen och började prata med varandra igen. (2-3 månader senare)
    Därefter dejtade vi i 3-4 månader innan vi bestämde oss för att bli tillsammans på nytt och numera har vi hus och snart 2 barn ihop. Jag tycker vi har det väldigt bra ihop!

Svar på tråden Ni som har haft paus i era relationer; hur har det gått sedan? Snälla svara