• Anonym (oskuld)

Orolig inför sex (första gången)

Jag är en 20-årig tjej som är oskuld. Har aldrig direkt haft en pojkvän men flera killar har visat sitt intresse. Jag har inte ens kommit till kyss-stadiet för jag har blivit så blyg och 'blockerat' mig själv rent känslomässigt. Har som mest bara blivit en kort kramstund på soffan. ALLTID hittar jag något fel hos killarna som jag använder som skäl för att inte ses längre. För jag är för feg att erkänna att jag är rädd för att släppa kontrollen och ge mig hän...

Tänk så är jag inte tillräckligt bra? (jag vet att man oftast inte är bra den första gången, men det gör ju oron bara ännu värre...)
    Tänk så tyckte han att jag såg jättebra ut fram tills att jag tog av mig kläderna...
    Tänk, tänk, tänk. Jag vet att jag tänker för mycket. Men hur tusan ska jag bryta mig loss från det här??
    Jag har fått rådet att "bara göra det". Men det är ju lättare sagt än gjort. Jag har haft så sjukt fina killar i mitt liv som jag VET skulle behandlat mig jättebra i sängen och utöver det, men när dem har märkt att jag tvekat så har dem ju inte velat tvinga in mig i något heller. Vilket jag är tacksam för. Och samtidigt inte, för jag har nog kunnat behöva en tuffare knuff för att komma över tröskeln.

Det värsta är nog att erkänna rädslan för killen. Nu har jag precis träffat en urmysig kille, som jag vet har väldigt mycket erfarenhet av sex. Han är till och med populär i våra umgängeskretsar just pga detta. Så snacka om att jag får prestationsångest då! Tänk så gör jag allt fel och klantar till det när det är dags att ha sex?? Jag vill verkligen inte dissa ännu en underbar kille pga min dumma rädsla. Kan ni snälla hjälpa mig med tips och råd för hur jag ska hantera detta?

• Svar på tråden Orolig inför sex (första gången)
  • semlorna

Mitt råd är att du är ärlig. Litar du på killen så berätta att det är din första gång och hur du känner. Är han det minsta vettig ser han det som en ära.

Dessutom kan jag tillägga att jag känner likadant inför varje ny parner och att jag aldrig räknar med att sexet ska vara så bra första gångerna med en ny.

• Anonym (Grump)

Du får sluta tänka på det och spela med när det väl pågår. Finns inte så mycke att säga egentligen förutom att bara köra på, följa flowen
    Du kan inte stå planera varenda grej, blir bara mer fel då. 

• Anonym

Jag var i samma sits som dig. Men jag hittade världens finaste kille. Vi dejtade länge (månader) innan vi kom till att ha sex. Och jag berättade att jag var oskuld. Han visade verkligen omtanke och försiktighet, kunde inte bli bättre.

Så mitt råd är att vara ärlig, det är ingen vits att försöka framstå som erfaren om du nu inte är det.

• Anonym (M)

min första gång blev med en kille jag känt i 2 år ( då, det är 4 år sen nu )
    var även kär i honom .. han var nog det i mig med, men vi blev aldrig något par haha =)
    ( kan fortfarande tänka mig honom som partner, om det skiter sig totalt med kärleken xD )

men man ska inte tänka "det här kommer bli jättebra o skönt" .. för att, HAH, nae.. ;D
    ingen dans på rosor direkt :P och skönt är de inte heller, för man ligger bara o spänner sig (så var det för mig iaf)

• semlorna
    Anonym (M) skrev 2011-02-08 00:17:18 följande:
    min första gång blev med en kille jag känt i 2 år ( då, det är 4 år sen nu )
    var även kär i honom .. han var nog det i mig med, men vi blev aldrig något par haha =)
    ( kan fortfarande tänka mig honom som partner, om det skiter sig totalt med kärleken xD )

men man ska inte tänka "det här kommer bli jättebra o skönt" .. för att, HAH, nae.. ;D
    ingen dans på rosor direkt :P och skönt är de inte heller, för man ligger bara o spänner sig (så var det för mig iaf)
    Var en tråd i ett annat forum om första gången och det var många som haft en bra och skön upplevelse så det är individuellt. Att skriva så är knappast hjälpfullt.
  • Anonym (oskuld)
    semlorna skrev 2011-02-08 00:22:10 följande:
    Var en tråd i ett annat forum om första gången och det var många som haft en bra och skön upplevelse så det är individuellt. Att skriva så är knappast hjälpfullt.
    Nej precis... det är sånt jag får läsa överallt om att förlora oskulden. Det skrev jag ju i mitt första inlägg också..

"Tänk så är jag inte tillräckligt bra? (jag vet att man oftast inte är bra den första gången, men det gör ju oron bara ännu värre...)"

Så nä usch... vill inte göra bort mig...
  • Anonym (Grump)

Du gör inte bort dig. Hur kan du göra bort dig? Du har inte sexerfarenheter inplanterat någonstans i kroppen.
    Du är nybörjare, antingen går det bra eller mindre bra..men du kommer inte göra bort dig på något sätt.

• Anonym (oskuld)
    Anonym (Grump) skrev 2011-02-08 00:34:51 följande:
    Du gör inte bort dig. Hur kan du göra bort dig? Du har inte sexerfarenheter inplanterat någonstans i kroppen.
    Du är nybörjare, antingen går det bra eller mindre bra..men du kommer inte göra bort dig på något sätt.
    Vet inte riktigt vad jag oroar mig för direkt...
    Eller det är väl hela grejen att vara naken med någon annan också. Blotta sig själv sådär när man inte är van..
  • Anonym (M)
    semlorna skrev 2011-02-08 00:22:10 följande:
    skrev ju dock längst ner att "så var det för mig iaf"
  • Anonym (Grump)
    Anonym (oskuld) skrev 2011-02-08 00:38:04 följande:
    Vet inte riktigt vad jag oroar mig för direkt...
    Eller det är väl hela grejen att vara naken med någon annan också. Blotta sig själv sådär när man inte är van..
    Det är något helt naturligt. Med tiden kommer du gilla det mer, mycket mer...
Svar på tråden Orolig inför sex (första gången)