ÄD/ED-gruppen
Här är allmänna tråden där allt kring ÄD/ED kan dryftas!
Här är allmänna tråden där allt kring ÄD/ED kan dryftas!
Ok, nu testar jag att skriva i en av våra trådar... Jag har inte fattat hur det här ska fungera ännu men det löser sig väl på vägen gissar jag....
Behöver vi fler trådar för olika ämnen månne? Tål att funderas på kanske.
kram
Ja hur funkar detta? Är det bättre eller mer förvirrande än en vanlig tråd?
Ingen aning! Jag tror att gruppen är "sluten" och bara vi som är medlemmar kan se vad som skrivs i våra trådar. Jag tror att alla ska kunna skapa en tråd inom gruppen också. Annars får ni säga till så får jag fixa inställningarna.
Kanske skulle skapa en tråd med tips om kliniker t.ex.? Där alla kan skriva var de går/gått och länka till en hemsida eller ge en mailadress.
Eller ha en tråd för de som fått barn via ÄD/ED och som kanske vill träffas? Kan ju faktiskt vara kul för barnen.
Eller en för ÄD/ED-bloggar där man kan länka till sin blogg?
Äsch, det går nog att skapa en hel drös med olika ämnestrådar! Det är bara fantasin som stoppar.
Tänk, nu är vi hela FYRA medlemar!
Kram på er
Aha... man kan skapa flera trådar i gruppen, förstod inte riktigt hur detta fungerade först.
Ja, jag tror det i alla fall... Jag har lyckats skapa två trådar (VÄlkommentråden och den här) men jag vet inte om det bara är jag som kan skapa dem just nu (eftersom jag är gruppstartaren) eller om alla kan det. Vore kanon om alla kan skapa en tråd de anser vara viktig så funkar det inte så får ni säga till!
kram
Det här blir ju spännande...
Ja, hur gör man liksom?
Ska vi starta en "lista-tråd"? En där man kan uppdatera sin status (på bäg, ruvare etc)? Så har vi "koll" på varandra?
Kom förresten på att folk som redan har ÄD-barn minsann visst det kan vara med i den här gruppen. Det går ju att starta en tråd för de som fått ÄD-barn och vill dryfta sånt där. Så slipper någon bli trampad på tårna menar jag. Man kan ju trots allt vara lite känslig när man är mitt uppe i kämpandet...
Eller vad säger ni?
kram
Jag börjar med att genast slänga in en fråga - är det någon av er som gör ÄD som dessutom har manlig faktor?
Angående de som redan har ÄD-barn kan det väl vara toppen att få ha dessa lyckligt lottade med för att fråga om råd och tips?
Ja, precis så tänkte jag först också. Men en del tar lite illa upp när det pratas dagis och lycka också. Hmm, svårt det där. Jag tar i alla fall bort det från presentationen. Det vore tråkigt att utesluta ÄD/ED-tjejer bara för att de lyckats! Vi är ju en familj...
Kram
Nu har jag testat att lägga upp bilder också för att se hur det fungerar. Inte så bra. De hamnar på tvären... Jag lyckas inte vända dem.