• Blgebo

Flicka ihjälklämd i sjukhussäng

I tidningen idag står det att en flicka klämdes ihjäl i en sjukhussäng när hon lekte med den tillsammans med ett syskon.

Som vårdpersonal har jag fått säga till föräldrar flera gånger att inte låta barn leka i sängarna. Kommer man in under, och fäller ihop den, så klämmer man sig rejält.
    Vissa föräldrar låter barnen leka i sjukhussängarna, tex. på BB när de är där och hälsar på det nya syskonet.

LIVSFARLIGT! 

• Svar på tråden Flicka ihjälklämd i sjukhussäng
  • emma enhörning

Fast just i detta fall var väl flickorna ensamma?!! Hur som haver så är det en fruktansvärd händelse!!!!

• Blgebo

Ja, i det här fallet efter vad jag förstått från artikeln.

Men man blir rädd ibland när man sett typ 3-4 åringar klättra runt och leka med sängarna...  Det går så snabbt att det sker en olycka

• Mizzz

Tragiskt, och stackars storasyster som troligtvis kommer må mycket dåligt över att sett det hela.

Jag har då upplevt att inte en sjukhuspersonal inser riskerna. För några veckor sedan började min son klätra på en sån brits. Jag sa till honom direkt att det är farligt och tog honom därifrån, varpå en sjuksköterska sa att det nog inte var så farligt. Inte förens jag sa att han ju kan råka komma åt och fälla ihop britsen så insåg hon att det nog fanns någon risk.

♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Veritas18

Men hur som helst så är det alltid föräldrarnas ansvar att se efter sina barn.

• Tow2Mater

Kanske det bara är jag som inte ens visste sjukhussängar är så farliga...?

• amalie79
    Tow2Mater skrev 2011-02-08 18:53:51 följande:
    Kanske det bara är jag som inte ens visste sjukhussängar är så farliga...?
    Nej jag hade heller ingen aning om att sådant kunde hända! Sen var det väl inte så konstigt att de var ensamma, om jag läst rätt så var väl flickan sex år gammal?
Svar på tråden Flicka ihjälklämd i sjukhussäng