• MrsMuffin

Matkassar hemlevererade?!

Någon som testat detta?? Funderar starkt på att ordna så vår familj får mat hem då vi är experter på att småhandla och köpa onödigheter. Någon som kan ge mig tips och råd samt tala om ungefär vad månadskostnaden blir..? Är det värt det, kan ni rekommendera det??

Tack!!!

• Svar på tråden Matkassar hemlevererade?!
  • Hjärtefröjd

Matkassarna kostar väl ca 750-800 kr per vecka, så 3200-3600 kr/månad. Sen tillkommer ju frukost, helgmat, drycker och så vidare.

• Makka Pakka

Min man kör ut dessa han kör ut för Middagsfrid.se

Du kan välja mellan två alternativ; 5-dagarskassen (875 kronor/vecka) som ger dig mat för fem middagar eller 3-dagarskassen (650 kronor/ vecka) som innehåller mat för tre middagar, för 4 personer. Mycket är ekologiskt och/eller närproducerat. Kostar

Nackdelen är att man kan inte beställa vilka recept eller typ av recept man vill ha.. t.ex. utesluta nån vara man inte tål/äter.. Vi skulle inte kunna ha en sån då jag äter inte fläsk och mannen äter inte fisk och då känns det som bortkastade pengar.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • MrsMuffin

Intressant! Vad gäller vår familj skulle vi nog tjäna på det där...vi har höga matkostnader och är ruskigt dåliga på att komma på recept. Äter alltid samma mat känns det som.

Får man fem recept då?? Är maten någorlunda lättlagad??

• karmasus

Vi provar just nu Linasmatkasse och vi är nöjda hittills.

Matkassen kommer varannan vecka och innehåller 5 middagar för 4 personer. Ganska mycket mat om jag får säga det själv. Vi är 2 vuxna´+1 barn och klarar och det blir lunchlådor och mat över till veckan över var gång.  

Första veckan kostade oss 499 kr och de kommande veckorna 749 kr. (http://www.linasmatkasse.se/)
    (Normal månadskostnad: 1498 kr )

Man får köpa till basvaror såsom mjölk, bröd, kryddor osv

Eftersom vi får en massa mat över så har vi "tjänat" på Linasmatkassa eftersom vi inte småhandlar massa skit och maten blir mer planerad.

Fördelen med matkassarna är framför allt att vi slipper lägga tid på att planera maten och inhandla varorna.

Vi älskar mat och tycker om att laga mat men är inne i en idétorka och behöver inspiration till andra rätter än vad vi fastnat i Glad. Som inspiration är det toppen. Vi kommer antagligen inte ha Linas matkasse för alltid, men underperiod tills inspirationen kommit tillbaks så kör vi på det var annan vecka.

• Magnetica

Kolla gärna http://www.matkasse.com/ Finns många som har pröva-på erbjudanden. Testa ett par stycken innan du bestämmer dig. Jag kör med Enkla Middagen för tillfället. Kan rekommendera dom. En utav dom billigare men mycket bra recept som går hem hos alla i familjen. Lätt och snabbt att tillaga dessutom, och ofta en eller två lite mer komplicerade för t ex fredagskvällen eller helgen.

• karmasus
    MrsMuffin skrev 2011-02-08 12:21:54 följande:
    Intressant! Vad gäller vår familj skulle vi nog tjäna på det där...vi har höga matkostnader och är ruskigt dåliga på att komma på recept. Äter alltid samma mat känns det som.

Får man fem recept då?? Är maten någorlunda lättlagad??
    Recepten till Linas matkasse är lätta. Max 1 timme inkl hacka, strimla och tillagning. Nyttiga och god är de - hittills i alla fall =)

5 recept får man i var påse. Ibland finns det alternitiva kryddningar på samma recept så man kan få ut fler än 5 rätter på en vecka om man vill. Linas matkasse finns på Facebook och där lägger de ut bonusrecept då och då .

(Jag låter så positiv så jag måste nog säga att jag inte arbetar på Linas matkasse utan är bara en nöjd kund *fniss*)
  • MrsMuffin

Det avgör saken, här skall testas. Bor ute i obygden så fasen vet vem som levererar hit...

Svar på tråden Matkassar hemlevererade?!