• shaddy

8 månaders mat till 7 månaders baby!

min kille är 7 måander och gluppsk! Han äter allt. En stor burk mat till middag, även allt vi äter, osaltat då förstås! Det finns ju inte så mkt att välja på av 6 månaders maten, kan man ge honom den från 8a måander, det är väl egentligen bara bitarna som skiljer. S¨g att det fanns joderat salt i 8 månaders maten men det finns det ju även i Hips, från 6 måander. Han tuggar bra, även om han inte har tänder. Kan man ge 8 månaders maten nu tror nì?
    Han verkar tåla allt och gilla allt!

• Svar på tråden 8 månaders mat till 7 månaders baby!
  • Venus

Vi mosade bara maten lite mer till våran son...
    Det gick hur bra som helst...

• Pockadockan

det ger vi till vår 6.5 månaders och har gjort i två veckor. han gillade inte när det var slät pure

han har visserligen två tänder, men jag tror inte han vet hur han ska använda dom

• Dalkulla74

Min BVC-tant sa att det går bra att ta 8-mån till en 6-mån bebis för att få lite fler burkar att variera med. Som fler skrivit tidigare så är det bara att mosa/mixa så att det blir lite mindre bitar bara Själv så har vi inte hunnit så långt ännu så jag har ingen erfarenhet av det. Just nu har vi fullt upp att lyckas få Martin att svälja ner en tesked potatispuré om dagen

• Miiia

vår kille blir 7 månader om 7 dagar. vi har precis börjat med åttamånadsburkarna.
    Testade först att mosa med gaffel. gick inte. då körde jag mixern och då blev det gott

tror också det bara är bitarna som skiljer. Men tycker 6 månadsburkarna är rätt trista. iaf för de barn som är "tidiga"

• JKMNA

Noel blir 8 månader på julafton. Vi har också börjat med 8-månadersburkarna. Han verkar redo för det. Han har ätit små smörgåsbitar med leverpastej och mosad banan med lite bitar så jag testade med maten också. Finns ju lite mer att välja mellan så det är ju kul för honom!

• cemg

Min lilla tjej fyllde 8 månader idag och har ätit 8 m burkar i över en månad. Innan jag började med dem så vägrade hon äta. Finns det inget tuggmotstånd är det tydligen inte roligt. De enda bitarna jag delat på är köttbullarna, annars tuggar hon i sig det mesta - trots att hon inte har några tänder.

• Snorpdotter

Började också med 8-mån burkar när sonen var knappt 7 månader.

• kultingen

Jag har alltid legat steget före med burkarna, endast för att Hedda gillar bitarna å att ha nåt å tugga på.Vi körde 8 månaders burkarna ,innnan hon var 8 månader, å nu är hon snart 1o.5 månad å vi börjar så smått med 1 års maten!

Svar på tråden 8 månaders mat till 7 månaders baby!