• colicka

Hur gör man med packningen efter utcheckning?

Ni som varit iväg på charter och bott på hotell.
    Om man checkar ut 12.00 från hotellet och resan hem inte är förrens på natten, var gör man då av sin packning?? Går man runt med det hela dagen eller?
    Vi ska på charter i Turkiet.....

• Svar på tråden Hur gör man med packningen efter utcheckning?
  • kakmamman

Har inte dom flesta hotell skåp för sånt, att man liksom får lämna där vid receptionen (under kontroll av dom)..

Låter inte så kul att behöva lämna hotellet så tidigt =(

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • SommarDahlia

De allra flesta hotell har ett rum för väskor där man får ha väskan efter utcheckning tills man ska åka till flyget. Har aldrig varit på ett hotell där jag inte kunnat lämna väskan under dagen för hemfärd.

Ha en trevlig resa!

• Cherry09

På vissa hotell checkar man ju in bagaget på hotellet, och ser det inte mer innan man är hemma..

• Åssi

Jag har bara varit med om att det funnits ett särskilt rum i anslutning till receptionen där man kan ställa sitt bagage så länge.

• colicka

Vi åker med Ving på all inclusive på stort hotell.....har som sagt aldrig åkt på charter förr.....

• SVejsan
    Cherry09 skrev 2011-02-08 12:28:44 följande:
    På vissa hotell checkar man ju in bagaget på hotellet, och ser det inte mer innan man är hemma..
    Hmmm, och om jag skulle behöva något , rena strumpor, så måste man be om det... 

Vad menar du? Bagaget vill man väl ha på rummet?

(eller menar du att de skickar det till flygplatsen också ? Men knappast på ett vanligt charter hotell där det inte framgår i beskrivningen)
  • Tecken

Det är väldigt olika. På en del hotell har de bagagerum där man gratis kan ställa in sina väskor, andra hotell tar betalt för en sådan "service", ytterliggare andra har ingen sådan förvaring utan du får kånka runt på väskorna alt. ställa dem obevakade i foajén. Det finns också en del hotell där man kan förlänga användningen av rummet (t ex från kl12 tills dess att man åker till flygplatsen), det brukar kosta och vara i mån av rum.

Ring hotellet och fråga.

• Tecken
    Cherry09 skrev 2011-02-08 12:28:44 följande:
    Hur funkar det? Får resorna åka utan passagerare? Jag trodde det var väldigt noga med att den som checkar in bagaget är den som har packat väskan, t ex.
  • Tecken
    Tecken skrev 2011-02-08 12:42:24 följande:
    Hur funkar det? Får resorna åka utan passagerare? Jag trodde det var väldigt noga med att den som checkar in bagaget är den som har packat väskan, t ex.
    Resorna = väskorna. Är visst lite förvirrad idag
  • Cherry09
    SVejsan skrev 2011-02-08 12:38:53 följande:
    Hmmm, och om jag skulle behöva något , rena strumpor, så måste man be om det... 

Vad menar du? Bagaget vill man väl ha på rummet?

(eller menar du att de skickar det till flygplatsen också ? Men knappast på ett vanligt charter hotell där det inte framgår i beskrivningen)
    De kör det till flygplatsen ja. Senaste detta hände bodde vi på ett Sunwing resorthotell. Det man behöver under dagen får man ju helt enkelt ha i handbagaget...
  • SVejsan
    Tecken skrev 2011-02-08 12:42:24 följande:
    Hmm undrar jag med, det är nog sådana hotell som ligger i fel prisklass för mig och har avtal direkt med flygplats och något tillförlitligt vaktbolag...
  • Cherry09
    Tecken skrev 2011-02-08 12:42:46 följande:
    Resorna = väskorna. Är visst lite förvirrad idag
    Jo, men det är ju jag som checkar in.. bara att man gör det på hotellet... Funkar likadant .

Lite jobbigt när man inte har rum, ja. Vi fick lämna rummet vid 10-tiden på fm och transfern gick vid 22.30. Om man hade velat betala extra för ett rum så skulle man ha bokat det samma dag man kom till hotellet, för det var så fort de tog slut.... Det var massor med folk överallt. och superlång kö till duschar och toaletter...  Folk låg vid poolen och sov i väntan på bussen. Inte kul.
  • jennifer88

Vart med om liknande situationer fler gånger, nu senast  i oktober då jag var på all inclusive i Italien. Då lämnade vi rummet kl 12 och fick sedan förvara väskorna i ett rum i anslutning till receptionen. Rummer var låst och för att hämta och lämna saker var det bara att säga till i receptionen. Det fanns även möjlighet att behålla rummet längre mot en extra kostnad, vet att några av de med väldigt små barn gjorde så.

Maten för sista dagen ingick inte och för att få äta samt utnyttja det som finns vid hotellet (pool, dusch osv) från kl 12 till avresan var vi tvugna att betala en extra kostand, fick vi först veta på plats.

Alla ställen gör olika men de har garanterat tänkt på det och ni är säkerligen många i samma situation så brukar inte vara något problem.

• Tecken
    SVejsan skrev 2011-02-08 12:48:13 följande:
    Hittade själv:
    www.ving.se/press/checka-in-till-flyget-redan...
    Schyst service, tyvärr är inte sunwings egna resorter placerade så centralt (vanligtvis) som vi brukar vilja ha det... 
    Åh, vad smidigt! Nu reser jag aldrig med charter, men på den tiden jag gjorde det hade jag verkligen uppskattat en dylik tjänst.
  • mia maria

Jag har flugit mkt charter med nattflyg, o samtliga ggr så har vi fått lämna bagaget i receptionen eller i ett ledigt hotellrum, o sen får man även låna det hotellrummet om man vill duscha o byta om innan avresa. Mot en liten penning så kan man även få behålla sitt eget rum till 16-tiden - det kanske inte alltid funkar, men fråga hotellet när ni kommer dit

Jag lovar att det löser sig iaf - självklart kan ni förvara bagaget någonstans, o även kommer ni att ha möjlighet att duscha o byta om

• Ambivalencia

Det vanligaste är väl att man förvarar dom i ett bagagerum i anslutning till receptionen, alternativt har väskorna stående så att receptionen har dom under uppsikt (men på egen risk). Annars kan man betala en liten summa så man får ha sitt rum längre. Det brukar alltid gå att ordna på något sätt. Rum att duscha i och byta om i brukar också tillhandahållas. Jag har aldrig stött på några problem alla gånger jag åkt utomlands,  även på riktigt sjaskiga hotel brukar det gå att lösa på något sätt Tungan ute

Hoppas ni får en trevlig semester!!!

• enny signatur

Som folk säger, rum vid receptionen. De gånger det inte funnits så har det gått helt ok att lämna det i receptionen ändå. Betala för pool och liknande har jag inte behövt göra, men inte alltid de tuppsakttas att man använder dem heller iofs. Jag har aldrig åkt hem så sent utan det har alltid handlat om någon timme bara

Svar på tråden Hur gör man med packningen efter utcheckning?