Som sagt är det olika, i Västmanland är det v.38.
Vecka 37 tycker jag låter tidigt, det är väl från v.38 barnet "är klart"? Men det är egna tankar.
PLRMamma skrev 2011-02-08 20:43:53 följande:
Här sker det vid v 38 -39. MEN jag förstår inte varför folk VILL ha snitt, Jag är själv snittad med utav viljan. INGET jag rekomenderar
Det är väl inget i tråden som säger att någon (eller TS) VILL ha snitt så du måste låta så negativ och dra upp helt ovidkommande saker som varför du inte förstår att någon vill ha snitt? Totalt onödigt och en kommentar som kan vara sårande också.
Jag känner många som har fått akuta snitt och har mått underbart efteråt, jag är en av dom. Jag skulle definitivt både rekommendera snitt och vara beredd att trösta de som fått snitt med att det inte är så farligt även om man kan känna sig snuvade på sin vaginala förlossning. Kejsarsnitt är inte ett dåligt sätt att föda fram sitt barn, bara annorlunda, och bara för att det inte passade dej så kan det vara ett utmärkt sätt för andra. Vi är alla olika.
Förlåt TS att jag är Off Topic. Men efter drösvis med såna där kommentarer IRL är jag verkligen trött på att möta dom här på FL också.