• jagvetintevadjagheter

Någon som har ett promenadband UTAN motor??

Hej,

Är det nån som har ett promenadband UTAN motor? Där man själv alltså får driva bandet?

Hur är det? Är det tungt att gå? Sämre än ett med motor?

Skulle ni hellre köpa ett med motor om ni fick göra om köpet?

• Svar på tråden Någon som har ett promenadband UTAN motor??
  • SolblommaSthlm
    Foten i munnenJag hade ett löpband utan motor för flera år sedan och jag tyckte det var lite tungt. Eller också var jag bara lat. Men det var som sagt var säkert 15 år sedan, bland de första som kom, så de har kanske blivit bättre. Om jag skulle köpa ett idag, vilket jag funderat på, så skulle jag definitivt satsa på ett med motor. Sedan är det ju inte bara löpbandet det hänger på utan även den egna motivationen. Och - inte minst lika viktigt! - möjligheten att få träna i lugn och ro hemma. Jag hade mitt löpband i vardagsrummet (enda platsen som det gick att ha tyvärr) och vilket innebar att man inte alltid var helt ostörd. Min granne körde samtidigt 2-3 pass i veckan och hon hade sitt i
     sovrummet där hon helt sonika låste in sig och sa åt familjen att hålla sig undan i 45 min Tungan ute Det hade nog funkar bättre för mig om jag haft den möjligheten.

Lycka till med träningen - vilken typ av löpband du än väljer.
  • Stoltast

Hej
    Jag har tränat på ett vid flertal tillfällen. Jag tycker det fungerar utmärkt.
    Fördelen är att det går tystare (bra om du tränar framför tv:n) och drar ingen ström. Du är heller inte beroende på att vara i närheten av ett eluttag.

Nackdelen är att du inte kan springa fort på det, gång eller lättare joggning fungerar fint. Skulle bandet gå tungt så är friktionen för hög, det löser man enkelt med lite silikonspray, så glider det lätt igen.

Jag hittade bandet här, var även bra priser och villkor på deras promenadband.

http://www.sporttema.se/sv/products/promenadband.php

Svar på tråden Någon som har ett promenadband UTAN motor??