• sarsparis

Didriksson fleccefodrade regnställ, vilken storlek till stor 3 åring?

Ska köpa ett nytt fleccefodrat regnställ från Didriksson. Sonen är 3 år, dryga 1 m lång och stor för sin ålder. Det han haft har varit i 90 men det får han inte på sig längre. Funderar på om 100 blir för lagomt eller blir 110 alldeles för stort? Vilken storlek har era barn som är dryga 1 m? Vill gärna att han ska kunna ha det även till hösten.

• Svar på tråden Didriksson fleccefodrade regnställ, vilken storlek till stor 3 åring?
  • Cherry09

Min dotter är ca 105 cm. Hon har ett i stl 110, vilket är ganska stort för henne, men fullt användbart. Hon har ett i stl 100 oxå, och det är precis lagom. De är inte små i stl!!

• sarsparis
    Cherry09 skrev 2011-02-08 15:43:43 följande:
    Min dotter är ca 105 cm. Hon har ett i stl 110, vilket är ganska stort för henne, men fullt användbart. Hon har ett i stl 100 oxå, och det är precis lagom. De är inte små i stl!!
    Kanske ska jag chansa på ett i 110 då, har tänkt köpa på nätet så det blir så jobbigt om det blir fel....
  • Cherry09

Jag kan mäta mitt 110 om du vill?

• Cherry09

Var ska du köpa och till vilket pris? Behöver oxå köpa nytt, men tkr de är så dyra överallt...

• sarsparis
    Cherry09 skrev 2011-02-08 15:55:50 följande:
    Jag kan mäta mitt 110 om du vill?
    Gulligt av dig, kan du mäta innerbenlängden och jackans längd på baksidan så jag kan jämföra lite hemma!
  • Leija

Av erfarenhet vet jag att didriksons är stora i storlekarna, så jag skulle ha köpt det som är närmast barnets längd.

• sarsparis
    Cherry09 skrev 2011-02-08 15:57:52 följande:
    Var ska du köpa och till vilket pris? Behöver oxå köpa nytt, men tkr de är så dyra överallt...
    Jag vet inte rikigt vart jag ska köpa det, filur.se brukar ha fri frakt, men de har inga storlekar inne. ska googla lite och se var jag hittar de. jo visst de är dyra, men tusan så bra, sonen har haft sitt förra i 1 ½ år och det är fortfarande i fint skick.
  • Cherry09

innerbenlängden är 45 cm, och ryggen är ca 49. Jag mätte från tryckknappen på luvan till nederkant

• Leija

Ja, visst är de prisvärda!!!
    Dyra som sagt, men värt varenda krona.

• Cherry09
    sarsparis skrev 2011-02-08 16:13:53 följande:
    Jag vet inte rikigt vart jag ska köpa det, filur.se brukar ha fri frakt, men de har inga storlekar inne. ska googla lite och se var jag hittar de. jo visst de är dyra, men tusan så bra, sonen har haft sitt förra i 1 ½ år och det är fortfarande i fint skick.
    ok. Väljer mellan stl 120 och 130 till min son. Men de stl är slut nästan överallt. Satt o kollade på smilebutiken.se just nu. Där verkar finnas många stl iaf...
    Ja, de är bra! Kraftigare gummi än på många billigare varianter. Sedan är det ju ganska bra andrahandsvärde. Så man får ju tillbax en del, om de inte är skadade.
  • sarsparis
    Cherry09 skrev 2011-02-08 16:15:00 följande:
    innerbenlängden är 45 cm, och ryggen är ca 49. Jag mätte från tryckknappen på luvan till nederkant
    Tusen tack, ska ta och mäta lite. Antar att de är slut just för att de är fjolårets kollektion de har inne. Gissar att den nya kommer in när som helst. såg årets skaljacka på en sida och där stod det att de kommer in i slutet av februari.
  • sarsparis

var in på smilebutiken.se. där verkar de finnas i sonen storlek i den färg vi önskar Glad Får nog bli en beställning därifrån, det är så himla slaskigt ute nu så de behövs verkligen.

Svar på tråden Didriksson fleccefodrade regnställ, vilken storlek till stor 3 åring?