• Pimpinellan

Vad tycker du om ohomogeniserad mjölk?

Sen jag upptäckte den mjölken vägrar jag dricka vanlig mjölk. Det smakar apskaft ju!  Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ohomogeniserad mjölk?
  • Linda1976

Den köper vi alltid  - Wapnös variant

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mia386

smakar likadant. dricker både från gården och "köpemjölk"

• Pimpinellan

Och jag fattar inte hur jag år efter år kunde dricka blasket från Arla. Nu vet jag hur mjölk ska smaka! Glad

• Jäjd

Typ gammeldags mjölk från Arla eller tänker jag tvärtom?

• Pimpinellan
    Jäjd skrev 2011-02-08 17:35:32 följande:
    Typ gammeldags mjölk från Arla eller tänker jag tvärtom?
    Nej,den är bara riktigt fet. Ohomogeniserad mjölk innebär att  fettet inte är sönderdelat utan ligger som grädde ovanpå. Men även den möjlken är lite fetare än vanlig.
  • Jäjd
    Pimpinellan skrev 2011-02-08 17:45:28 följande:
    Nej,den är bara riktigt fet. Ohomogeniserad mjölk innebär att  fettet inte är sönderdelat utan ligger som grädde ovanpå. Men även den möjlken är lite fetare än vanlig.
    Jaha. Har för mig att det står just ohomogeniserad på den gamla mjölken nämligen.
  • Matillin

Jag har den i kylskåpet men har bara haft den i kaffet inte smakat den "rent" Vart lite förvånad när det såg ut att ligga margarin i kaffet när jag haft i mjölken Ska testa att dricka den imorgon,kan tänka mig att den smakar mycket bättre.

• Boothwalker

Alltså typ obehandlad? Som från gårdar?

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Jäjd
    Boothwalker skrev 2011-02-09 13:20:42 följande:
    Alltså typ obehandlad? Som från gårdar?
    Alltså naturlig fetthalt. ;)
  • eckin
    Jäjd skrev 2011-02-08 17:49:20 följande:
    Jaha. Har för mig att det står just ohomogeniserad på den gamla mjölken nämligen.
    Det stämmer. Arlas gammaldags mjölk är ohomogeniserad.
Svar på tråden Vad tycker du om ohomogeniserad mjölk?