Råd o hjälp? Resurs i förskola.
Min son går på ett föräldrakooperativ .
Han fick en autism diagnos i slutet av förra året .
Jag och personalen och styrelsen har kommit fram till att våran åsikt och önskan är en resurs på förskolan .
(Pga många anledningar som tillhör diagnosen)
Det behövs absolut en extra person !!
Nu är det såhär att förskolan ligger inte i vår egen stadsdel , och det gör ju det hela ännu svårare att få denna hjälp verkar det som . Vår stadsdel är inte intresserade av att betala till en annan och dom tycker att detta är upp till förskolan att organisera om deras verksamhet så det passar min son .
Jag och hela min familj är 100%igt nöjd med hur verksamheten är . Min son vet absolut hur systemet funkar där och trivs . Vi vill inte lägga om någonting , hur barngrupperna blir indelade eller aktiviteteter under dagarna osv osv . Jag är inte intresserad av , tex en annan förskola . (självklart om det finns en nödvändighet dock , såklart) Eller vilken som helst lösning vår stadsdel vill komma på för att inte ge oss hjälpen vi vill ha . Vi vill bara ha en hjälp i antal personal .
Jag har ringt , övriga personer inom förskolan som är engagerade i detta har ringt (förutom att ha skickat ansökan då såklart) och vi har verkligen förklarat och berättat allt vi kunnat för att dom ska förstå . Ändå verkar det inte se ljust ut . VAD GÖR JAG NU ? Ni som kämpat för resurs , har ni fått tillsist ? Vilka papper kan hjälpa förutom läkarintyg ? Behöver bara höra , hur det gått för andra ? ...