4-åring som inte hör/lyssnar, vad gör ni?
Vi har en underbar dotter på drygt 4 år som så envis som man kan vara. Oftast är hon helt underbar men ibland blir jag galen. Om hon tex leker med något och vi skall iväg och jag ropar och ropar men hon kommer ändå inte. Innan har jag förbrett henne på att om en liten liten stund kommer mamma att säga att vi måste börja klä på oss. Och så är det dags att klä på sig för att vi tex ska till hennes gymnastik. HOn älskar gympan och att klä på sig gymnastikdräkten men när hon pysslar med något annat så verkar det som att hon är "helt avstängd" och inte hör/lyssnar. När jag sagt till 8 gånger får jag lov att höja rösten fast att jag inte vill det. Andra alternativet är att gå och hämta henne och ta tag i henne arm, då kommer hon ändå att skrika. När vi väl fått på kläderna går allt så bra.
Andra saker kan vara att vi har gäster och hon leker intersivt så att vi får säga till att hon tex skall sluta att dra någon annan i kläderna. När jag sagt till 8 gånger och hon fortfarande gör det blir jag så arg. Då höjer jag rösten och nästan skriker fast att jag vet att det är totalt opedagogiskt men vad gör man. Hur gör ni när era barn inte lyssnar och lyder?
Tips mottages tacksamt eller är min tjej den enda som inte lyssnar på vad jag säger?
Ancilla