• Bonanza

Var kan man köpa korsett?

Ja, var kan man köpa en "riktig" korsett, alltså en man drar åt? Och en snygg sådan? Jag bor inte i Stockholm, så gärna affärer som finns lite överallt, eller internetaffärer. Dessutom ska den passa mig som är rätt kurvig.

Har någon av er någon aning? Något tips?

• Svar på tråden Var kan man köpa korsett?
  • LisaP

Rekomenderar www.sallyochsara.com

Jättebra att ha och göra med.. nu tror jag hon gör om sin webbsida.. men annars går det bra att ringa eller maila henne.. bra service och snabb på att svara är hon *ler*

• Bonanza

jippie - det var nog lite fel där? Kommer till läkemedel.

Har kollat på sally och sara, men hittade inget som "passade" riktigt.

• jippie

oj då!
    vad kan det då vara...
    måste kolla
    här! här!
    var ute och simmade ett tag.
    denna butiken har tre butiker som de säljer allt från och en av dem är orion. detta är en JÄTTEbra sida. www.dreamcollection.se
    ursäkta för misstaget!

jag vill åxå passa på att varna för en internetbutik som heter HEMSEX!
    dom är inget seriöst företag och jag ligger nu i tvist med dom. just nu ligger fallet hos allmäna reklamationsnämnden och det kommer om jag har otur att gå upp i rätten. grr.

• annca

Du kan kolla på www.vollerscorset.co.uk/ och på www.axfords.co.uk/
    Jag har en axfords och en vollers, och de är verkligen toppen.
    Hade en enkel vit Vollers under min brudklänning och den gav toppenstöd samtidigt som den var sexig! Jag är ganska "stor", stl 44, men har inte speciellt stor byst, och en korsett har ju fördelen att den är väldigt flexibel eftersom man snör den efter sin egen kroppsform!

• Bonanza

Äsch, det finns inte i min storlek där. Skitsnygga korsetter, men mina bröst är för stora för 42, men resten av kroppen är för liten för 44. De som var så snygga!

Tack i alla fall.

• Bonanza

annca - jo det är ju sant.

Finns det inga bra korsetter på typ Twilfit eller liknande? *hoppas förgäves*

• annca

Kolla mina länkar, där har du inte "vanliga" storlekar, utan du mäter... En korsett kan du inte säga direkt att du är en 42a eller 44a, storlekarna är mer flexibla än så. Axfords har en bra guide till hur man räknar ut sin storlek, och de hjälper dig gärna.
    (Båda sidorna är dock på engelska...)

• annca

Twilfit och liknande har inte korsetter. Bara torseletter, och det är inte *alls* samma sak. En torselett passar egentligen bara de som "inte behöver den". De är snygga, men totalt oflexibla i stoleken och håller inte in för 5 öre, snarare mssformas torseletten om du behöver hålla in nånting. En riktig underklädesaffär har kanske kanske korsetter, men det är ganska ovanligt. Tanten i affären här i LInköping som tom heter Eva-korsetten hade inte ne enda korsett, occh tittade snarast konstigt på mig när jag frågade efter riktiga korsetter...

• jippie

på dreamcollection har de alla storlekar från 32 upp till 60!

Svar på tråden Var kan man köpa korsett?