Mina föräldrar tro de bestämmer över mig!!!!
Jag är så upprörd och ledsen... Gråtit hela eftermiddan sen ja kom hem ifrån skolan. Jag har ett överbett på 1,5 cm, tänderna står rätt ut.... Som tur väl är ha jag fylliga läppar men skrattar jag så ser det ut som mina tänder flyger ur käften på mig. Jag provade natttandställning när jag var 9 år, den gjorde ingen nytta... När jag var 15 provade vi på en fast tandställning som heller inte funkade, jag klarade inte av det. Ja grät mig igenom nätterna pga av smärtan... (vet att smärtan inte skulle vara för evigt - och ja jag ångra att jag tog ut den)
Det är nu idag jag avskyr mitt utseende. Hamster, marsvin, näbbmus u name it. Jag kan inte skratta, isåfall håller jag handen för, kan inte skratta ett fint leende på kort, bli bara ett stelt leende, bli så ledsen då jag ser mig själv på kort. Nu till saken.... Jag pratade om käkoperation för mina föräldrar igår, att jag varit hos tandläkaren och pratat om det. Mitt överbett är medfött så kostnaderna står inte jag för utan försäkringskassan. Och idag när jag kom hem, så pratade de med mig angående detta jag vill. De sa endast de negativa sakerna, att "tänk va mycket som kan gå fel" osvosv. Jag är 18 år, fyller 19 när som och har väl rätten attt bestämma själv? Visst, jag sumpade chansen med fast tandställning vilket kan bli ett hinder för mig om jag skall genomgå en käkoperation. De är mina föräldrar, men ändå förstår de mej inte... Jag lipade mig igenom samtalet.. Bara för de har perfekta tänder och inget överbett. Förlåt om det blev ett långt inlägg, men undrar vad ni tycker jag ska göra? Jag STÅR INTE UT :'(
Tänk när jag är 80 år, mina fylliga läppar kommer smalna av och då kommer jag se ut som en näbbmus med tänderna utanför :'(
Snälla hjälp :'(