• Jossi

Kaxs Proxtec ofodrade overall - åsikter?

Hej,

Köpte en Kaxs proxtec overall på Kappahl idag som är mycket lik polarns skaloverall. Nån som vet hur den är, om den håller vad den lovar osv? Det står ju att den är vattentät, vindtät och andas bla. Hade 25% rabatt så 260kr kostade den, kändes ju som ett väldigt bra pris, men är det nåt att ha? Eller är det bättre att satsa på tvådelat kanske?
    Dottern är 13,5 månader och skolas in på dagis på måndag. Hon har strl 74/80 nu och jag köpte strl 86.

• Svar på tråden Kaxs Proxtec ofodrade overall - åsikter?
  • Kina79

Jag har haft deras vinteroveraller nu i två vintrar. Det är väl typ samma men fodrat/ofodrat.
    De har varit kanon, de har inte varit blöta, kalla eller svettiga nån gång.

Däremot vet jag inte o det funkar istället för regnkläder, om de sitter länge i vattenpölar.
    Det är väl första våren de har dessa ofodrade, så jag tror inte folk vet så mkt om dem än.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • mortill31980

har en kax, men endasttestat den i höstas när dottern kröp och hade den då på lekplatsen där hon kröp omkring i den.... smidig,behövde knappt borsta av den.... har dock ej testat i regnväder....

• Jossi

När tror ni det funkar att börja använda dem? Tycker de känns lite väl tunna nu även med fleece under, men det kanske bara är jag?

• tickelina

Vill bara tillägag aatt den inte är vattentät!
    Men den tål vad är det... 10 000 vattenpelare & dte är mkt!

Min son satt & lekte i en vattenpöl i våras & blev inte alls blöt!

Vill du ha HELT vattentät så ska du ha galon! Men den tål mkt vatten... det gör den! 

• vintersippan
    tickelina skrev 2012-07-22 22:23:44 följande:
    Vill bara tillägag aatt den inte är vattentät!
    Men den tål vad är det... 10 000 vattenpelare & dte är mkt!

Min son satt & lekte i en vattenpöl i våras & blev inte alls blöt!

Vill du ha HELT vattentät så ska du ha galon! Men den tål mkt vatten... det gör den! 
    inte vattentät? Enligt vad jag fått lära mig räknas ett plagg som vattentätt redan vid en vattenpelare på 5000. Är jag felinformerad?? 10000 är ju mer än didrikssons skalkläder har till exempel. 
  • thebird

Galon har ju ca 5000 i vattenpelare, så 10000 borde ju vara mer tätt. ;)

Jag har för övrigt fått för mig att Kax är riktigt bra, har dock inte provat dem själv.

Svar på tråden Kaxs Proxtec ofodrade overall - åsikter?