• Allvarlig

Blir mer o mer uttråkad av situationen

Hej.

Har skrivit flera trådat innan.

Rastlös, blir man det av att inte få sex på snart 3 månader?

Frugan har "Noll" lust,och det bekymmrar mig faktiskt!!!

Fört dagbok sedan snart ett år, uppgångar motgångar mm.

Sista sexet 6:e nov............2010!
    Är det sjukligt att skriva upp det???

Börjar nu krypa i kroppen rejält, inte för sexet i sig men för att livet känns
    som det är" pausat"!!!

Nått upplyftande tips så livet kan gå på "Play" igen??

• Svar på tråden Blir mer o mer uttråkad av situationen
  • Anonym

Prata med din fru och berätta hur du känner det?

• Allvarlig

Har jag gjort, hon förstår......men..........ingen vilja att ändra det!

Känner att jag tjatar om jag tar upp detta gång på gång,på gång på gång!!

• Fiyali

Du kan inte försöka överraska henne då?
    En intim fråga som du inte behöver svara på, utan bara tänka svaret på själv.
    Kommer hon?
    För om hon inte gör det, så är svaret rätt givet. Varför ägna sig åt något tidskrävande svettigt om man kan komma på egen hand, och man ändå inte får "något ut" av det?

• Anonym

Känns väl inte som att hon förstår om hon inte vill ändra på situationen.
    Annars får du väl hitta något alternativ som även känns okej för henne. 

• de Robespierre

Lust föds i hjärnan. Intryck, känslor, välmående. Om du/ni inte vårdar dessa så kommer lusten at förtvina tillsist. Och det kan bero på det mest banal saker iband. Att man inte hjälper till med tvätten hemma eller städar. Att man inte atr lika ansvar för barnen. Att man hellre väljer en kväll med PS3 framför att umgås med frun/sambon. Det är ofta en kombination av flera faktorer som spiller ut över sexlivet.

Allt grundar sig ofta i en sak - kommunikation. Där båda parter känner sig bekväma med att säga vad man inte tycker fungerar i förhållandet kontra det som är bra. Om man inte vågar säga vad man tycket (vara ärlig) så kommer det påverka en förhållande på de mest subtila sätt, t,ex sexlivet. Om man inte tycker att man funkar i vardagen, hur skall man kunna känna lust till samma person? Det är här hjärnan spelar in.

Ju längre man låter detta pågå, dvs att man inte synkar, desto lägre väg tillbaka till en fungerande relation. Om man låter detta pågå tillräckligt länge så finns det en chans att man söker sig utanför förhållandet. Antingen för att få den bekräftelse/respons man saknar eller för att ta sig ur förhållandet.

Så ta ett allvarligt snack med frugan. Lägg nivån på en låg nivå och prata om hur nu fungerar tillsammans. Släpp sexlivet helt just nu. Avsaknandet av ett fungerade sexliv är resultatet av en helt annan orsak och det är den  ni måste måste fokusera er på just nu. Fråga henne hur hon ser på ert förhållande just nu, hur hon tänker på det ni har haft tillsammans och hur hon ser på er framtid. Lyssna. Lyssna. Lyssna och ta in det hon säger. Ni behöver inte komma fram till några lösningar samma kväll. Låt tankarna mogna och fortsätt prata. Det är oftast kommunikationen som brister i förhållanden och det leder till onödiga separationer.

Låt det ta tid. Låt det göra ont. Det kommer att leda tillnågot bättre.

• karin 2

Ibland hör man massa lama ursäkter från kvinnor som inte har lust; tex att mannen inte hjälper till hemma och bla bla bla. Jag tror att det bara är ett annat sätt att säga "jag tänder inte på dig". Herregud, vad har städning och sex gemensamt? NADA. Sluta blanda ihop saker med varandra. Sex är sex (helst förknippat med kärlek), låt det förbli det. När man har sex så måste man släppa tankar på alla andra måsten i vardagen och bara ge sig hän. Om du frågar mig.

• Anonym (kille)
    karin 2 skrev 2011-02-09 11:54:41 följande:
    Ibland hör man massa lama ursäkter från kvinnor som inte har lust; tex att mannen inte hjälper till hemma och bla bla bla. Jag tror att det bara är ett annat sätt att säga "jag tänder inte på dig". Herregud, vad har städning och sex gemensamt? NADA. Sluta blanda ihop saker med varandra. Sex är sex (helst förknippat med kärlek), låt det förbli det. När man har sex så måste man släppa tankar på alla andra måsten i vardagen och bara ge sig hän. Om du frågar mig.
    Som kille håller jag med dig. Som medmänniska håller jag inte med helt. kvinnor i högre utsträckning behöver må bra för att ha sex, män har sex för att må bra. Gammalt ordspråk som är ganska träffande.
  • giftfri

Sex är ett behov, om inget måste bebov för stundens överlevnad, så ändå ett behov som styr en hel del annat i kroppen..
    Sluta med sex, å du kommer att stänga ner en del andra funktoner samtidigt.., det går att generalisera å säga, att ett aktivt sexliv, förlänger livet.., om inte i antal år, så i antal fysiskt aktiva år...

Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • de Robespierre
    karin 2 skrev 2011-02-09 11:54:41 följande:
    Och var föds lusten till sex med sin partner?
  • Anonym (kille)

Mitt ex hade ingen lust av följande orsaker:

Inte fungerade på jobbet, (mycket kvinnor som baktalade varandra)
    Kände sig tjock (hon var lite mullig ibland men jag visade åtrå och uppskattning i alla väder)
    När barnen inte skötte sig hemma eller i skolan.
    När vi hade smågrälat fö mycket.
    När hon var allmänt deppig.

Sedan kan en del tappa lusten när ena partnern vill ha sex och med det orsakar en stressituation som blir svår ta sig ut. Ett moment22.

Svar på tråden Blir mer o mer uttråkad av situationen