• Blues

Resa med ettåring till Rom- attityd, barnstol?

Hej på er!

Vi ska på familjeresa till Rom över en weekend i April. Vi blir ett gäng vuxna + vår som på så 14 månader.

För att allt ska gå smidigt för alla så försöker vi planera väl.
    Har ni varit i Rom med en liten? Hur var attityden när man kom med barn till restaurang och så. Fanns det barnstol på restauranger el bör man ta med någon smidig som går att spänna fast på vanlig stol?
    Vilken tid går man ut och äter på kvällen? Spelar det nån roll när man kommer om man har barn med sig?

Tacksam för svar!
    Johanna

• Svar på tråden Resa med ettåring till Rom- attityd, barnstol?
  • Fröken Fräknig

Hej Johanna,

Tyvärr kan jag inte ge dig ett direkt svar eftersom vi inte varit där än, men ev. ska åka dit. Jag har däremot letat efter bra Rom-tips, och lagt upp några på vår reseblogg http://www.nystromsresor.blogspot.com/.

Det finns två länkar till tips från Familjeliv och även till en bok.  

Hampus 090825 ~ nrtio.blogspot.com/
  • Margaux

Vi var i Rom över nyår med vår 9mnd. Inga problem med barnvänligheten men förvänta inga barnstolar på restaurangerna(som förövrigt serverar middag sent). Taxi är svårt eftersom det inte finns bilbarnstolar. Kulturen i medelhavsländerna ÄLSKAR barn så dom kan vara med över allt......

• Margaux

Det är heller inte sådär jättebra utrustat med skötbord. Som mamma lärde jag mig snabbt älska Mc Donalds som jag tidigare undvikit till varje pris....
    Se till att ha en skötmatta som man kan lägga på golvet(plastad baksida...).

Svar på tråden Resa med ettåring till Rom- attityd, barnstol?