När vet man att förälskelsen gått över i djup kärlek?
Jag och min sambo har varit tillsammans i drygt 2 år och bott tillsammans i ca 1½ år. Vi är på olika nivåer i kärleken, känns det som i alla fall. Men då jag är rätt oerfaren i relationer så undrar jag om detta är normalt.
I början var vi stormande förälskad i varandra och jag menar, det var som en orkan. VI kunde absolut inte gå förbi varandra utan att röra vid varandra. Han uppvaktade mig som en tjädertupp och jag var inte sämre jag. All vår lediga tid spenderade vi tillsammans och ingenting var viktigare än det. Men nu känns allt förändrat på något sätt, vardagen har kommit. Från att ha varit himlastormande, så har det blivit så "tomt" och känslofattigt, från hans sida. Eller är det vardagen som kommit över honom?
Jag känner fortfarande av den där berusande förälskelsen. Jag bara älskar att vara nära honom, hålla honom i handen och röra vid honom. Jag kan inte låta bli att sitta och titta på honom och undra över hur jag kunde ha sån tur att hitta just honom. Jag är oftast hemma eftersom jag är arbetslös. Vi bor också i en stad där jag inte har några vänner.
Min kille spenderar numera mer och mer tid ute efter jobbet. Han besöker vänner, går på olika aktiviteter och vi ses inte mer än en till två timmar per dag, förutom när vi sover. Han verkar ha slutat att älska mig på det sätt som han gjort för några månader sedan. Han säger att han älskar mig och att jag är hans allt, men han beter sig inte så längre. Han ger mig inga spontana kramar och pussar längre. Ibland känns det som om han bara gör det av skyldighet, någon gång emellanåt.
Ja jag kan va PÅ honom eftersom jag fortfarande är i den stora förälskelsen, men försöker att anpassa mig efter honom, så att han också ska få en chans att "ge" utan att tycka att det blir för mycket från mig, om ni förstår hur jag menar.
Men ni som har vart med i längre relationer, hur fungerar det när förälskelsen gått över i djup kärlek?
Jag har ingen erfarenhet här då jag inte varit ihop med en kille så här länge förrut att förälskelsen gått över i något djupare. Det har oftast blivit slut innan dess förrut då jag insett att killen inte var den rätta för mig. Min kille har heller inte någon erfarenhet at längre relationer, då jag är den första som han bott tillsammans med.