Spyr!
Min son är snart 5 månader och vi började för några dagar sen med Nan 2. Men nu är det så att han spyr massa! och det gjorde han inte med nan1. Varför är det så? och vad kan man göra?ge mig tips
Min son är snart 5 månader och vi började för några dagar sen med Nan 2. Men nu är det så att han spyr massa! och det gjorde han inte med nan1. Varför är det så? och vad kan man göra?ge mig tips
fortsät med nan1.
det är inget som behövs i nan2 som inte fins i nan1.
det kan vara att hans mage inte är redo för 2an ennu bara inget att oroa sig över
det ska inte vara någon skillnad på ettan och tvåan, förutom järninnehållet... så jag tror inte att det är det som gjort att han spyr. har ni bytt napp på flaskan?
se till att han sväljer mindre luft, alltså att det inte rinner lika fort och ge han några andningspauser i matandet. så kan du ta en paus för rapning mitt i allt också, eller direkt efteråt.
Det kan vara så att han blir mätt för betydligt minder än av vad han blev av ettan. =) En sjuksköterska sa till mig att bebisarna spyr upp överflödet av maten som de får även fast de får ner allt när de äter. Det kanske kan vara problemet eller annars så är det för att det är andra tillsatser i tvåan.
jag bytte tillbaka till 1:an och han slutade spy